webForumDet fria alternativet

wmiprvse.exe äter CPU

2 svar · 6 935 visningar · startad av Halloween

HalloweenMedlem sedan jan. 20086 inlägg

Tja..

NU har jag ett grymt jobbigt problem med att wmiprvse.exe äter upp massor med CPU kraft till och från..datorn laggar järnet och man kan nätt o jämt röra på musen. Ibland är det lungt i 2-3timmar, sen kommer den igång.
Jag har försökt att googla på detta.. men inte hittat nått som riktigt stämmer in på mitt program, vissa trådar babblar dem om Hp skrivare vilket jag aldrig haft. Det ända jag kan tänka mig som jag läste någon stanns, minns ej vart.. var nått med nån språk fil?!
Jag har haft lite problem med mitt ljud, micken har slutat funger helt plötsligt, så jag har avinstallerat ljudkortet o installerat om..då kommer jag ihåg att jag fick ett fönster under installation om att enlgish language(english) ville bytas ut mot english language (brittish) eller nått sådant. Tror ni att detta kan vara problemet? Jag är ej 110% säker på om jag hade wmiprvse problemet innan detta dock. Men om. .hur fixar jag denna språkfil? Jag har provat att installera om ljudkortet efter detta :S men ingen skillnad. Fick ej fram de fönstret om brittish/english.

BlixtsystemsMedlem sedan maj 2005704 inlägg

Du kan hitta mycket info om processen här:
http://www.neuber.com/taskmanager/process/wmiprvse.exe.html
Verkar vara många som har samma problem...frågan är vad du har för mjukvara som behöver processen om någon. Kör du med Norton?

Kolla även upp detta:
"Note: The wmiprvse.exe file is located in the folder C:\WINDOWS\System32\Wbem. In other cases, wmiprvse.exe is a virus, spyware, trojan or worm!"
Ligger det en i C:\WINDOWS\System32 verkar det som att du blivit infekterad.

HalloweenMedlem sedan jan. 20086 inlägg

Hittar ingen bra lösning på länken du gav :S

Jag använder ej norton... Avast kör jag med. Jag har provat att avinstallera antivirus programet..de var laggfritt i 2dagar och jag trodde biffen var fixad, men så började det igen.
Tror inte att det är virus då jag sökt och hittar bara en fil som ligger i Wbem mappn som den ska.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)