webForumDet fria alternativet

Error 1603 - Vad göra?

5 svar · 1 739 visningar · startad av Yoda

YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg

Jag försöker installera Adobe Premiere Elements 4 och efter bara någon minut får jag upp felet: 1603: Error installing Microsoft(R).NET Framework. Jag har googlat lite men hittar inte direkt vad jag kan göra åt saken. Någon som vet vad det beror på och vad jag kan göra åt det? Har jag något fel på datorn tro?

error 1603.jpg
CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Har du testat detta?

http://community.installshield.com/archive/index.php?t-155142.html skrev:

You may try this:

I got this behavior with one of our clients. What I had him do is to remove the existing .NET 1.1 installation that was already installed and then tried it; it worked without the 1603 error.

Ööh, nä. Vet inte riktigt hur jag gör det. Men om jag kollar på "Lägg till eller ta bort program" så hittar jag faktiskt två program eller vad det nu är som heter något liknande: Microsoft .NET Framework 1.1 och Microsoft .NET Framework 1.1 Hotfix (KB928366).

Vad är det för skillnad på dem?
Ska jag ta bort båda?
Är det på "Lägg till och ta bort program" som jag tar bort dessa?

SaschMedlem sedan nov. 2002830 inlägg

Hotfix är en patch för .NET framework. Ta bort båda då det inte är något intressant att ha kvar en hotfix när programmet som hotfixen är till för inte längre finns kvar. Och ta bort det via "Lägg till/Ta bort program" bör ju vara platsen man tar bort det på, ja.

edit: en idé kan ju vara att ta bort hotfixen först kanske.

Men suck, när jag försökte ta bort hitfixen fick jag ett annat felmeddelande som sa att jag inte kan ta bort den...fel 1719. Va' f-n, snacka om moment 22....J-kla dator!

Varför blir det så här?

Bifogar bild på felmeddelandet.

fel 1719.jpg

Här står ju faktiskt hur man ska göra. http://support.microsoft.com/kb/315346/sv . Men det verkar vara lite "farligt". Det vågar jag inte göra själv. Suck. Jag som skulle installera Premiere och sätta igång och redigera...

Fast min dator är allmänt knäpp så det kanske är på sin plats att lämna in den i alla fall.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)