webForumDet fria alternativet

Frets on Fire!

6 svar · 732 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Alla som älskar Guitar Hero men inte har en egen krysslåda eller lekstation hemma måste ladda hem Frets on Fire!

Det är precis som guitar hero, fast till datorn, och man använder tangentbordet. Hur kul som helst!

Till programmet följer det bara med tre låtar, men googlar man runt lite på music packs så finns det hundratals låtar att ladda hem.

Det fina är att det fungerar till Mac OSX också! Dock först efter lite trixande.

Nu är det bara att köpa ett usb-tangentbord med lång sladd så man kan sitta framför teven och lira! :birp

andyoumaydieMedlem sedan dec. 2006608 inlägg

Riktiga gitarrhjältar kör väl trådlöst. :birp

andyoumaydie skrev:

Riktiga gitarrhjältar kör väl trådlöst. :birp

Haha, så långt tänkte inte jag. :birp

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

Programmet crashade 3 ggr på raken så jag tog bort det. Jag är som vanligt för snabb på tangenterna ;)

Det är inte felfritt. Men i går så spelade jag och polarna det hela kvällen. Bästa förfestspelet! (y)

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Japp, det är kul, tyvärr inte riktigt lika kul som riktiga GH. Det är mer action och funktioner i det. :)

För den som har lyckats komma över en gura til sexbox men av någon anledning inte har resten ka man koppla in den i datorn. I win känns den igen direkt samma med mac

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

silfver skrev:

Bästa förfestspelet!

Nä - Guitar Hero är coolare. ;)

Skämt åsido, jag funderar på att prova Frets on Fire på min laptop så jag kan spela på tåget på väg till och från jobbet. :)

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)