webForumDet fria alternativet

Bra, enkelt, brännarprogram för WinXP?

5 svar · 696 visningar · startad av Danne V

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Jag använder nästan bara min Mac. Men det är nåt vajsing på brännaren så den klarar inte multispeed-skivor på mer än 8ggr. Och det går nästan inte att få tag på såna skivor längre. Så nu får jag väl bränna på PC:n tills vidare...

Men vad använder man för enkelt, bra brännarprogram på Win för att bränna filmer?

SpookMedlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Beror väl på....

Använder Ashampoo Burning Studio normalt.
Förutom när jag bränner DVD, då kör jag med DVD Decrypter.

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

ImgBurn som är vidareutvecklingen på DVD Decrypter är trevligt

wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg

Det följer med ett väldigt simpelt brännarprogram med WinXP om du nu använder XP. Finns i Vista tror jag men jag är inte så säker.

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Tack så mycket för snabba svar!!! imgBurn är nedladdat och ska installeras på PC:n snarast.

Men ibland har man tur.....

Jag har haft ett helvete med brännaren på Macen det senaste halvåret och säkert testat bortåt dussinet olika skivtyper och fabrikat (flera av varje) och säkert slängt ut 4-500 spänn i onödan. Dom som har funkat har varit 8-gångersskivorna (DVD-R) av nåt udda märke dom säljer hos Kjell&Co. Men nu har jag snart köpt upp alla dom har i lager.

Skulle behöva få bränt lite ikväll men hade slut på skivor, så jag nämnde det för grannen. Har slängde till mig ett par Sony DVD+R 24x och föreslog att jag i alla fall kunde testa.

Tjoflöjt i gomseglet! Inga problem alls! Klart värt att fira med en sejdel ljummen vodka!

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Gillar detta bra gratis program; CDBurnerXP Pro. Använder även WavePad's brännarprogram, som har andra funktioner. Men vill du ha ett enkelt program, där du kan välja brännhastighet, samt bränna flera filer då och då på samma skiva, bör du använda detta. Man kan alltså bränna några filer en vecka, en vecka senare några till med hjälp av funktionen continue multisession, så slipper du alltså ta en ny skiva för varje gång du ska bränna.

http://www.cdburnerxp.se/download.php

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.102f7fcd
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)