webForumDet fria alternativet

Bara ljud, ingen bild.

1 svar · 385 visningar · startad av Ceecilia

CeeciliaMedlem sedan aug. 20071 inlägg

Jag har nyss laddat ner min första säsong (Vänner) sen jag köpt en ny dator (med Vista). Jag har alltid kollat på nedladdade filmer/videor på VLC media player på min gamla dator, men nu när jag ska kolla är det bara helt svart, och bara ljud. Alla avsnitt i säsongen. Jag prövade också att kolla på en film jag laddat ner, men det funkade inte heller. Filmen stannade så fort den sattes på, men ljudet fortsatt. Jag vet att det inte är något fel med filerna, eftersom många andra har kommenterat och blivit jättenöjda.
Men beror det på att jag har Windows vista, eller att virusprogrammet är i gång, eller kanske någon inställn. i VLC som jag måste ändra? Eller vad tusan är det, jag håller på att bli galen. Vill så gärna se det jag laddat ner.
Har ni något tips till något program som är bättre än VLC Media player?

Tacksam för svar... :) :)

TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg

Har ingen erfarenhet av Vista själv.. men om du kolla i dina videoinställningar för grafikkortet.. kolla över dina tv-out inställnignar och om det är inställt på clone eller liknande.. ibland när man installerar nya drivrutiner för grafikkortet så ställer den sig automatiskt på detta, vilket kan orsaka svart bild men inget ljud.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)