Har råkat ut för en till synes total katastrof. Använder Thunderbird och när jag startade datorn idag så frågade det om jag ville skapa ett e-postkonto. Vad fan nu då? - tänkte jag och maximerade Thunderbirds programfönster. Där var det blankt. Inget konto finns kvar och inga mail finns kvar. Allt verkar vara totalt bortraderat. Inkorg är raderad, skickat-korg är raderat, allt är raderat, ja hela kontot som det verkar.
Hur fan gör jag nu för att förhoppningsvis få tillbaka allt? Använde XP's återställning men det hjälpte inte ett dugg. Är det kört nu, har inte tänkt på att backa upp e-post, detta har aldrig hänt förut.
Hur fan är ett system eller program konstruerat när det bara raderar ut något viktigt som man absolut inte vill bli av med, utan att man gett instruktion om att det ska göra det? Verkar ju helt befängt. Lever programmen sina egna liv eller?
Även mina filterregler är borta som jag haft ett jävla tjå med att bygga upp under ett halvårs tid nu. I Thunderbird verkar det inte finnas något alternativ för att exportera listan till en utomstående fil, annars hade jag gjort det.
Detta är verkligen inte kul. Alla mail från olika affärskontakter. Svar från säljare som jag vunnit auktioner över e-bay av, med information om hur jag ska betala in pengar och hur mycket, information värd att tänka på vid vidare kontakt, sparade konversationer osv. Fan också!! Ursäkta min frustration men detta är nog det värsta som har hänt på bra länge.
EDIT: Vet ni om Thunderbird sparar e-posten som lagras i mapparna för kontot som filer på hårddisken? Isådanafall kanske man kan använda ett program för att återställa raderade filer eller?