devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Hepp! :e
Ska ha en återträff med gamla barndomsvänner, och tänkte därför göra ett bildspel med gamla bilder.
Vilket program ska man använda för att göra bildspel? Har testat ACD see, men tycker det är lite begränsat. Sen finns ju powerpoint också....
Någon som har erfarenhet av detta?
//Henrik
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Ska du visa bilderna rakt uppochned eller vill du skriva till texter och sånt också? Om du bara vill visa bilder så fungerar väl Windows standardvisare för bilder alldeles utmärkt. Annars är ju Powerpoint mitt förstaval (ifall det rör sig om Windowsprogram). Väldigt lätt att använda.
devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Både lägga till texter och musik, tänkte jag! :)
//Henrik
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Du skulle kunna skapa en flashfilm. Har du inte kunskapen att göra det själv från början, kan du använda OOo Impress, den kan exportera till flash.
http://www.openoffice.org/product/impress.html
devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Eftersom jag hade begränsat med tid att göra bildspelet, använde jag mig av ACD See´´s inbyggda bildspelsgenerator. Det blev hyffsat, även om ljudkvaliten inte var vad den bord (gick ej att fixa)
Bildspelet blev mycket uppskattat! :)
//H