AxbroMedlem sedan apr. 200619 inlägg Hej, ja vet inte om ja har lagt den här tråden på rätt ställe men om ja inte har de så ber ja om ursäckt...
Det är så att ett miffomiffo på msn bad mig skriva komandot: "n—a_Á—ay±m—aÁÇáç±Çáß±Çá§ÁaÇáÇ ±OÇá—±Çá§±Çár×ÁÇ á+NÇ áLáÇá" i min lilla coment på MSN.
Direkt när ja hade skrivit in de så loggades ja ut och kan inte logga in...
ja har läst på olika forum men har inte hittat något som kan hjälpa mig...
hur fan ska ja kunna få de att funka? :@
(Det är min mail o inte datorn som det är fel på) (för på andra forum så skriv dom "testa me system återställnign")
Avinstallera programet, ta bort ev. mappen i "C:/program" ( där MSN låg ). Installera om programet igen så ska väl det funka igen.
Men testa först med att avinstallera MSN, för att sen lägga in det på nytt. Skulle felet kvarstå så är det bara att du avinstallerar programet igen, men den här gången oxå tar bort sjäva mappen där MSN låg efter avinstalltionen ( dvs att du väntar med att ta bort själva mappen efter du har gjort avinstalltionen ).
För att sen installera om MSN igen.
oHLLeMedlem sedan nov. 2002302 inlägg Jag är ingen hejare på tyska men den här länken http://www.winluxboard.net/showthread.php?t=6658 ser ut att innehålla lösningen på problemet.
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Jag gjorde motsvarande på mig själv, bara för att prova. Jag löste det genom att ta bort de mapparna, samt även registerinställningar. Därefter en omstart. Då funkade det.
AxbroMedlem sedan apr. 200619 inlägg
Lindström skrev:
Avinstallera programet, ta bort ev. mappen i "C:/program" ( där MSN låg ). Installera om programet igen så ska väl det funka igen.
Men testa först med att avinstallera MSN, för att sen lägga in det på nytt. Skulle felet kvarstå så är det bara att du avinstallerar programet igen, men den här gången oxå tar bort sjäva mappen där MSN låg efter avinstalltionen ( dvs att du väntar med att ta bort själva mappen efter du har gjort avinstalltionen ).
För att sen installera om MSN igen.
Men problemet är inte på min dator utan på mailen...
Jag har fått lite hjälp från deras suport...
och då har ja avinstallerat de o så... skrivit lite komandon i cmd rutan...
men funkar inte... de funkar inte ens om ja loggar in på en annan dator...
efter som att texten står kvar i coment rutan
Axbro skrev:
Men problemet är inte på min dator utan på mailen...
Jag har fått lite hjälp från deras suport...
och då har ja avinstallerat de o så... skrivit lite komandon i cmd rutan...
men funkar inte... de funkar inte ens om ja loggar in på en annan dator...
efter som att texten står kvar i coment rutan
Ja, okej.
Jag är inte så jätte haj på det här jag heller. Men jag tänkte att det brukar kunna greja sig om man kör en avinstallation och sen tar bort mappen där MSN låg för att sen lägga in det igen. Tänkte väl mest att det skadar ju inte att testa.
Men hoppas att det löser grejar sig för dig.
BäckmanMedlem sedan nov. 2001274 inlägg Testade också det där trixet efter att en person hade "tipsat" om det, nyfiken som man är. :P Det hela löstes dock med en ominstallation av MSN, senaste versionen. Var även inne och pillade i registret utan att det hjälpte innan jag installerat om, så jag tror inte det hade så mycket med lösningen att göra. Första gången jag lyckades logga in blev jag dock utloggad ganska direkt efter att ha kommit online, vet inte om det var ytterligare en effekt av den där strängen. Andra gången jag loggade in tog jag tog bort mitt privata meddelande direkt och så var det biff.
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Cure for the MSN Exploit.
The MSN 'Personal Message' exploit, whereby a user must change their personal message to code beginning 'n-a_Á-ay±m-a ÁÇáç±Çáß±Çá§ÁaÇá' resulting in them being disconnected can be fixed by doing the following:
The Method
-
Completely exit Windows Live Messenger (right click its icon in the system tray and click exit).
-
Click start.
-
Click search.
-
Under 'What do you want to search for?' click 'All files and folders'
-
Now, under 'All or part of the file name', type in your e-mail address (the whole thing).
-
Click 'More Advanced Options'
-
There should be two options, one about hidden files and one about system files, make sure they are both enabled.
-
Click search.
-
3 Files/Folders should appear in the column on the right, delete them all (don't worry, its not going to delete anything important).
-
Reload Windows Live Messenger.
Alternatives
Users of Mac Messenger are lucky as Mac Messenger is notoriously un-responsive, therefore you have about a 5 second gap between logging in and getting disconnected, during this time just change your personal message, and if you have time - manually disconnect.
If any of the above fails for whatever reason, post in the Technology Forums, and I'll give you a hand. However, in the mean time might I suggest 'eBuddy' as an alternative. Or MSN Web Messenger
Many thanks to the original author, who's text (Translated) is below:
I have read on Internet that putting this it tightens: [removed] the personal message of msn this it would have stopped to work. Since it does not appeal to to make to me to try the things to others I have tried it on me so as to to try also one solution. Practically from the directory:C:\Document and Settings\Tuousername\Impostazioni Local \ Given ApplicationsC:\Document and Settings\Tuousername\Impostazioni Local \ Given Applications \ MicrosoftCancelled Folder MSN Messenger
http://www.habboforum.com/showthread.php?t=51857
Finns även 2 andra metoder där för att ta bort msn viruset. Hoppas det går bra nu. ;) om det är några engelska ord som du vill förstå eller översätta, så kan du använda lexin iofs. http://lexin.nada.kth.se/swe-eng.html
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg Flyttas från Webbutveckling - Övrigt