webForumDet fria alternativet

Problem med att ta bort WinZip.

1 svar · 586 visningar · startad av Lindström

LindströmMedlem sedan jan. 2003821 inlägg

Tog hem senaste "prova på" versionen av WinZip 11.1 för att snoka lite på den.
Men och så nu när jag ska ta bort den så får jag upp ett fel mess om att det har blivit någon fel i själva installationen av programet. Har provat med att ta hem och lägga in själva programet på nytt, men med samma taskiga slutresultat.

Har även testat med att ta bort programet med XPs egna "lägga till/ta bort". Samt provat mig fram med "Absolute Uninstaller".

Men likförbannat så får jag upp samma fel mess ( se bif. dump ).

Så,... hur sjutton går jag tillväga för att få bort eländet ?

winzip_prob.jpg
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

What tends to work in a lot of these cases is to reinstall the offending application then try to remove it again

If it's leaving little pieces of itself in the registry or in the Startup folder (that sounds like what's happening --
WinZip has a QuickPick icon that lives in the system tray beside your clock, and the entries that govern that behaviour live in the registry), then it hasn't been removed completely. When you reinstall it, right-click on that icon and disable QuickPick. Then try uninstalling it again -- either from the Control Panel's Add/Remove Programs applet or from the Start Menu.

The message that Windows was using the application comes from the fact that the QuickPick icon was active, I suspect.

http://www.atforumz.com/showthread.php?t=239017

Det viktiga är då att stänga ner iconen vid klockan när du ominstallerat, samt är ju att inte ha andra program igång samtidigt som du avinstallerar. hoppas det här tipset fungerar.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)