Sitter vid min flickväns dator och märker genast att någonting inte är som det ska... som vanligt. :p
När jag drar ett fönster fram och tillbaka över skärmen så hackar det fram, det blir liksom ingen mjuk förflyttning. Precis som om skärmuppdateringen är kass.
Tjejen har en Samsung SyncMaster tft-skärm och ett GeForce FX5200-kort. Drivisarna är installerade.
Vad kan vara fel? Eller är det så här det "ska" vara? Det kanske bara är jag som är van vid min skärm och min MacBooks...
Det har nog varit så en längre tid faktiskt. Och jag kan inte se några processer som drar mer kraft än normalt. :l
Minne då? (Aktivitetshanteraren, fliken Prestanda). Hur mycket fysiskt minne tillgängligt och hur mycket totalt? Hur mycket allokerat minne totalt?
Finns det många ikoner nere till höger vid klockan?
Har man en Windowsinstallation som man inte ser om så brukar den bli trött efter ett tag. Det kommer in så mycket skräp. I synnerhet om man kör Internet Explorer.
Att rensa lite inne på Autostart (Start, kör: msconfig fliken Autostart) kan också vara vettigt.
Har du "clone" igång på grafikkortet dvs så att du har både bild på bildskärmen och en t.ex tv? Detta slöar ner min dator på liknande sätt om det är aktiverat.
275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e