Laki_gbgMedlem sedan dec. 2004241 inlägg Har en .img-fil som jag inte lyckas bränna på något vis... har bränt tidigare med både Nero och dvd shrink men nu funkar det inte av någon anledning :s ...
Undrar ifall någon möjligen har någon idé om annat program eller så för att fixa detta... för Nero går det inte att bränna imagefilen eftersom den inte hittar den på hårddisken utan jag får bränna datadisk och verifikationen avbryts och bränningen misslyckas därmed...
CassadyMedlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Laki_gbg skrev:
Har en .img-fil som jag inte lyckas bränna på något vis... har bränt tidigare med både Nero och dvd shrink men nu funkar det inte av någon anledning :s ...
Undrar ifall någon möjligen har någon idé om annat program eller så för att fixa detta... för Nero går det inte att bränna imagefilen eftersom den inte hittar den på hårddisken utan jag får bränna datadisk och verifikationen avbryts och bränningen misslyckas därmed...
Testa att döpa om filen till iso. Alltså "din_fil.img" --> "din_fil.iso"
Laki_gbgMedlem sedan dec. 2004241 inlägg
Cassady skrev:
Testa att döpa om filen till iso. Alltså "din_fil.img" --> "din_fil.iso"
det funkar inte att byta filformat... finns det något program som sköter detta bättre kanske??
JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg Alcohol 60% / 120% fixar img-filer.
60% är lite mindre varianten medan 120% är fullversion.
För övrigt, varför kan du inte byta filändelse? Funkar ju hur bra som helst i utforskaren om man visar.... ja filänderlser.
Jerpa skrev:
Alcohol 60% / 120% fixar img-filer.
60% är lite mindre varianten medan 120% är fullversion.
Ska fixa programmet och testa...
Jerpa skrev:
För övrigt, varför kan du inte byta filändelse? Funkar ju hur bra som helst i utforskaren om man visar.... ja filänderlser.
Ja du, antingen gör jag väldigt fel eller så går det inte :s ... eller hur menar du att man ska göra?? själva filnamnet kan jag ändra men inte filändelsen...
CassadyMedlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Laki_gbg skrev:
Ska fixa programmet och testa...
Ja du, antingen gör jag väldigt fel eller så går det inte :s ... eller hur menar du att man ska göra?? själva filnamnet kan jag ändra men inte filändelsen...
Öppna utforskaren.
verktyg --> mappalternativ ---> fliken visning
bocka ur "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper"
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Det kan vara så att filen är skadad helt enkelt. Händer ofta om man tankar ner olagligt har jag hört. :OO
Poteta skrev:
Det kan vara så att filen är skadad helt enkelt. Händer ofta om man tankar ner olagligt har jag hört. :OO
Det är en kompis som skickat mig en film som han har hemma (original) och hos honom funkar det... Jag märkte nu att mina DVD-skivor tagit slut så jag får testa o bränna imorgon när jag köpt nya...
Det ska funka, för kompisen testade o det gick utan problem...
Cassady skrev:
Öppna utforskaren.
verktyg --> mappalternativ ---> fliken visning
bocka ur "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper"
Tackar för tipset, funkade alldeles utomordentligt :birp