webForumDet fria alternativet

ljudet laggar i MediaPlayer

Program & appar

5 svar · 842 visningar · startad av eriks

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag har ett väldigt konstigt problem. Jag har filmer som jag har spelat i Windows Media Player, vilka har fungerat korrekt. När jag nu försöker spela de igen så laggar ljudet. Jag kan ju utesluta att det var fel på filerna från början, för de har fungerat tidigare... Vad tusan kan detta bero på?

Mvh Erik

Medlem sedan mars 2007117 inlägg

ingen aning, men kolla att spela upp filmen med ett annat program, laggar ljudet där med?

Problemet är också att filerna inte funkar i någon annan spelare. I Vlc spelas ljudet upp men inte bilden. Kan man hitta någon codex så att det fungerar i VLC också?

För övrigt kom jag på att det är inte ljudet som laggar, utan bilden.. Ljudet är före alltså..

Mvh Erik

Nu har jag fått reda på att en kompis har samma problem, och tydligen är det Vista som spökar. Jag får ingen tips genom att söka på google, men tydligen är detta ett problem på några/alla Vista-datorer. Någon som känner igenon det? (Btw bra jobbat Microsoft om operativsystemet inte klarar av att spela en film i helskärm.)

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Ladda ner ffdshow, kan var ett codec problem, samt se till att i din media player, vilka det nu är, att tillföra codecs automatiskt. kan oftast ändras i verktygsfältet eller alternativ, beroende på vilken media player du använder.

Alltså
1. http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm
2. Se till att dina mediaspelare (vilka det nu är) tar codecs automatiskt, detta har fungerat för mig i alla mediaspelare. ;) Hoppas det funkar för dig med.

Funkade inte, men tack ändå!

Det är tydligen fler på det forum som har mitt problem och varnar för den senaste mediaplayer. Läs

Det är alltså .avi -filer det gäller. VLC spelar inte upp videospåret alls (man hör bara ljud). Min slutsats är att vista är bajs bajs bajs.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)