ZerephinaMedlem sedan sep. 2000197 inlägg
Någon som är en hejare på det? Jag lyckas inte ansluta med lösen, server osv.
Först är det "login information" och där antar jag att jag kan skriva vad som helst? Eller?
Nästa sida är "server". Ska det stå "domän.se" eller ska det stå "mysqldomän" (dvs det namnet jag fått från min leverantör, men jag skriver inte ur det här ;)
Nästa sida är "user" och där måste det väl vara mitt användarnamn och lösenord.
Längst ned står det "databas". Ska det stå samma som ovan "mysqldomän" eller ska det stå "mindatabas_se" (själva namnet på min databas)
Snurrigt va? Men jag är lika snurrig jag efter att ha strulat med detta... Någon som kan detta program innan och utan som kan hjälpa mig?
wally_91Medlem sedan feb. 2006488 inlägg
Ser det ungefär ut som det här ?
drewMedlem sedan mars 2007748 inlägg
Server ska va "mysqldomän" som du fått av leverantören.
User och pass är användarnamn och lösen. Tänk på att den skiljer på stora och små bokstäver.
Databas är "mindatabas_se", namnet på databasen
/D
Grejen är det att jag kan inte kan importera filer (Loopia) Jag har tidigare använt MySQL Front, men instalerat om datorn och nu får jag inte ihop det *suck*
Jag kan heller inte lägga till filer direkt via hemsidan. Det fungerar på mina gamla tabeller, men inte de nya. Jag förstår inte vad som är knasigt... Jag ska bara lägga till några rader i en tabell och det känns lite onödigt att programera en hel sida för det...
I övrigt är det så jag fått ihop det till slut. Men det går ändå inte. Kan det vara bredbandsbolaget som förhindrar det på något sätt?
wally_91Medlem sedan feb. 2006488 inlägg
Zerephina skrev:
I övrigt är det så jag fått ihop det till slut. Men det går ändå inte. Kan det vara bredbandsbolaget som förhindrar det på något sätt?
Det tror jag absolut inte. Funkade det innan du installerade om datorn?
Nu fick jag det att fungera! Hurra tacksnälla för att ni orkat med mina knasiga frågor! Jag har ingen bra ursäkt ;o)
Jepp det har fungerat perfekt innan :)
Nu fick jag inte MySQL Front att fungera, men väl lägga till en rad via "hemsidan"...