Afton!
Om jag vill synkronisera kalendern i min mobiltelefon (SE w880i) med min google kalender, hur gör jag det smidigast? Jag hittade programmet GcalSync som gör det jag vill. Problemet är bara att min telefon hänger sig när jag använder programmet.
Finns det några andra liknande program? Jag kan tänka mig att koppla telefonen till datorn och synkronisera den vägen om det finns något bra sådant program istället.
På så vis. Många har lyckats undgå frysningar i GCalSync genom att ta bort samtliga inmatningar från telefonens kalender innan den första synkroniseringen utförs.
Om du inte har allt för mycket inlagt i telefonen, kan det vara värt ett försök. Om den redan är tom föreslår jag att du lägger dina principer åt sidan... ;)
Jag droppade google calendar och provade https://www.zyb.com istället. Fungerar kanoners och jag slipper lämna ut mitt googlekontolösenord (som går till så mycket mer än bara kalendern). Toknöjd!
Nej jag är inte toknöjd. Det buggar i allmänhet, är segt att synka då och då och dessutom så verkar inte alla händelser synkas.
ZYB använder sig av den inbyggda synkprogramvaran i SE-telefonen, borde det inte finnas någon form av api eller liknande till det någonstans? Om man vill bygga sin egen synk-tjänst alltså.
Har det dykt upp några andra bra synktjänster? Finns det något smidigt sätt att synka mot google calendar än?