Jag har en liten fundering som gror i min skalle... Det finns ju en hel del tv-program där det i princip bara är det talade ordet som intresserar en (främst samhällsprogram), och som därmed minst lika bra åtnjutes i hörlurarna med en Mp3-spelare.
Men då ska man ju omvandla filmfilen till en vanlig simpel Mp3-fil. Är ju säkert världens enklaste, om man bara vet vad man ska använda för program, men det vet inte jag. Så, är det någon som känner till någon bra programvara som fixar detta (helst lite halvt oberoende av vad det är för filformat på filmfilen - kan ju variera från situation till situation)?
...det finns ju iofs smidiga program som är till för bara det du vill, att sno ljudet och komprimera det direkt till t ex mp3. Tror jag använde Imtoo DVD Audio Ripper förut: http://www.imtoo.com/dvd-audio-ripper.html
Har själv använt Goldwave för att stjäla lite ljud från filmfiler. Det är bara att öppna dem direkt i programmet så får man upp hela ljudslingan. Sen kan du beskära och klippa/klistra hur du vill. Rekommenderas! (y)