Hej!
Jag har precis köpt en ny bärbar med windows vista installerat.
När jag pluggar in mitt usb-minne för att föra över lite viktiga dokument och annat roligt, vill vista inte installera drivrutinerna för det. Tidigare har det bara varit att plugga in och köra. Hur gör man nu?
Om det inte är ett alltför konstigt minne bör Vista klara det rakt av, särskilt om det funkade utan speciella drivisar i XP.
Men jag håller med Lasp. Bort med skiten, in med XP. Vista är inte moget än, och så länge MS håller fast vid sin policy att inte tillåta osignerade drivrutiner kanske det aldrig kommer bli det.
Vista är inte moget än, och så länge MS håller fast vid sin policy att inte tillåta osignerade drivrutiner kanske det aldrig kommer bli det.
Oftast är det bara att markera drivrutinen, högerklicka, välja egenskaper och kryssa i och köra "Windows XP Compatibilty mode" och därefter installera.
Det var svar på nitros kommentar. I ditt fall bör du kolla på tillverkarens hemsida för en lösning.
Sedan får jag väl säga att det nås nya bottenrekord konstant av vissa personer så fort Vista nämns. Har ni inget att tillföra vad gäller den specifika frågan så håll er därifrån!