webForumDet fria alternativet

Skit-Norman blockerar min installation av McAfee

Program & appar

23 svar · 2 939 visningar · startad av hell-man · sida 2 av 2

Frågan, av hell-man

Jag blir så trött. Sitter och ska installera McAfee på min dator. Men icke. Installationsprogrammet hittar konflikter som måste åtgärdas. Jag får upp information om att följande finns installerat på min dator, och måste tas bort för att jag ska kunna fullfölja installationen av McAfee: \ NVC v5.40 \ Norman Internet Control \ Norman Virus Control Alltså, vad är det för värld vi lever i? Jag h

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 2005327 inlägg

Ett snabbt (nåja, det tar sin tid men du behöver ju inte göra ngt under tiden)
kan vara att köra Microsofts security scan, det letar bla. a. upp konstiga register poster utan referenser, så hjälper det är det ju bra, om inte tja du har ju inte förlorat ngt föruttom ett par timmar eller så.

http://onecare.live.com/site/sv-se/default.htm

/pebi
Medlem sedan maj 2006100 inlägg

Tackar, pebi! Ska testa det. Har visserligen testat andra program med liknande syfte, men skadar ju inte att testa ytterligare ett.

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

hell-man skrev:

Hej LoLo! Sorry för min tystnad! Har inte hunnit ta tag i saken.

Dock, just det här Norton Removal Tool, på vilket sätt skulle det hjälpa mig? Eller menar du att jag kan använda det även för att ta bort Norman?

Programmet tar bort antivirus som finns kvar i datorn, det enda du behöver göra är alltså att rensa registret med filer som innehåller t.ex "NORM" "NAV" osv. Det finns ju en hel del bra registerprogram som kan rensa det åt dig, efter rensningen använder du n.removal tool, sen är det där hemska Norman borta. Det är ett väldigt bra program.

Lycka till, skriv hur det går. :)

Medlem sedan juli 20011 304 inlägg

Alltså, vad är det för värld vi lever i?

Ursäkta men jag kan inte hålla mig: Dagens I-lands problem :birp

ps. lycka till med problemet! ds.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)