webForumDet fria alternativet

program som visar cpu-värme...

4 svar · 4 732 visningar · startad av Laki_gbg

Laki_gbgMedlem sedan dec. 2004241 inlägg

Jag söker ett program som visar hur varm min CPU blir, eller rent av hela datorn...

På sistone så har min laptop börjat bli väldigt mycket varmare så jag vill kolla ifall det stämmer eller ifall jag inbillar mig något...

EsenMedlem sedan mars 20023 534 inlägg

Jag kör med speedfan....

Om det fungerar till laptop vet jag ej, men du kan ju testa...

http://www.almico.com/speedfan432.exe

Funkar alldeles perfekt och det ser inte så farligt ut med 42 grader... men det känns ändå för mycket för en laptop som inte kör 100% av sin förmåga

EsenMedlem sedan mars 20023 534 inlägg

Laki_gbg skrev:

Funkar alldeles perfekt och det ser inte så farligt ut med 42 grader... men det känns ändå för mycket för en laptop som inte kör 100% av sin förmåga

Ska väl finns någon skiva som man kan ställa laptopen på så att den ska bli svalare? Kanske något att fundera på?

jo, en sådan har jag funderat på... men när jag köpte datorn för ett halvår sen så var den inte så här varm, utan det här har hänt samtidigt som det börjar komma rosa små mönster på skärmen när jag haft igång datorn en stund, o sedan försvinner dom...

datorn har varit inne på reparation men dom hittade inget fel enligt dom fastän servicekillen såg det också och skrev upp det... så nu får den väl gå in på service igen...

efter hur många ggr får man göra en reklamation??

Genererad på 379 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb