SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Får lite fel när jag försöker packa upp lite filer jag har hämtat hem.
På typ varannan eller var tredje blir det följande fel.
Använder Winrar 3.20 för att packa upp.
Packed data CRC failed in XXXXX.img. The volume is corrupt.
Måste ju gå fel i antingen uppackningen eller själva filöverföringen.
(Tankar det mesta via torrent)
jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg det saknas en fil i rar-serien
(kan också vara nån som haft roligt och döpt om en rar för att få en komplett share)
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg
jofawe skrev:
det saknas en fil i rar-serien
(kan också vara nån som haft roligt och döpt om en rar för att få en komplett share)
Nej alla är där iallafall, testade att ladda ner igen och denna gången så gick det. Hur CRC checkar man en smidast när man laddar ner något via torrent?
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg det brukar torrent-klienten göra automatiskt....annars kan du ladda hem hksfv och ppna upp sfv-filen som brukar följa med.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg använder senaste versionen av uTorrent den verkar inte sköta det så bra om det blir fel på var och varannan nerladdning.
headbugMedlem sedan sep. 2006867 inlägg Jag har råkat ut för samma sak vid några tillfällen och då har jag testat lite olika rar-program och fått det att fungera. Har för mig att det var Powearchiver som löste mina problem. Det verkar som att dom har något olika crc-koll eller så beror det på vilket program som användes för att skapa rar:arna. Tycker själv att det verkar knasigt eftersom crc:n är en standard och använder standardpolynom.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Verkar som att det är nerladdningen som gått fel, laddar jag ner den filen den klagar på igen så går det fin fint. Förstår bara inte varför det blir fel på det.
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Det kan även vara hårdvarufel. Testa att packa upp de trilskande arkiven på en annan dator.