:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Mina kära föräldrar har tagit steget in i mp3-åldern och skaffat en mp3spelare! Men den måste ju fyllas också...
Vad finns det för lättanvänt program som rippar cd till mp3 på ett enkelt och geschwint sätt? Gärna med cddb-koppling så de slipper traggla med den biten iaf - men det kanske är standard idag?
Kan ripfunktionen till och med finnas inbyggt i överföringsprogrammet? Jag ska kolla vilket märke och modell det blev, men tills dess tar jag gärna emot förslag! :)
tillmarMedlem sedan sep. 2002928 inlägg CDex tycker jag funkar bra.
Bara stoppa i skivan och välja vilka låtar som ska göras om.
Har för mig att den automatiskt tar fram låtnamn mm med.
http://sourceforge.net/projects/cdexos/
winamp? ripare, spelare, syncare :e
Men du får ju lära dem att kvalitetsrippa.
EAC och sedan LAME så det blir ordentligt gjort :)
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Om de har köpt en iPod är ju iTunes väldigt smidigt, eftersom du enkelt kan rippa, bränna och synka med samma program. :)
Annars är ju EAC + Lame en bra kombination, har lärt min datorovane "svärfar" att hantera det för att rippa och bränna CD-skivor.
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Både MP11 och MediaMonkey har väl både rippning och överföringsfunktion?
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Det enda jag vet är att det är en Samsung av något slag.
De spelar absolut ingenting från datorn och eftersom den står där den står längst bort i kåken kommer det förbli så, så program som Winamp, Mediamonkey, iTunes osv går fetbort - alldeles för många funktioner för dom att tappa bort sig i... :e
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Nu är jag inte med!!! En dator är väl inte fel?
Det finns några enheter som kan rippa direkt från en input. Men någon form av överföring måste du ha! Annars finns det väl kopieringsenheter som kan användas!
Söker du en CD spelare eller radio som levererar MP3 direkt då?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg dahlgrenMedlem sedan aug. 20011 946 inlägg Flyttas från Elektronik & High-techprylar.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Såhär efteråt kan meddelas att eftersom Samsungs synkprogram var det sämsta jag sett (jag begrep ärligt talat inte om det kan rippa cd till mp3, maken till kasst gränssnitt får man verkligen leta efter) blev det Winamp istället!
Jag fick skriva en liten mp3 for dummies exakt hur man gör, men det var inga problem - nu har morsan musik i öronen när hon går och rensar ogräs... :e