webForumDet fria alternativet

Växla mellan datorn och tv via s-video

Program & appar

2 svar · 616 visningar · startad av icaroz

Medlem sedan jan. 200628 inlägg
Frågan#1

Hej,
Har ett litet problem undrar om någon snäller kunde hjälpa mig med tips eller råd. Har en relativt ny HP Pavilion nv6189 som jag har en s-video utgång på. Har några dvdfilmer som jag vill kunna se på min tv via datorn, men jag har problem att växla bilden mellan datorn till tvn. Någon som kan hjälpa mig?! :l

Tv:n är en vanligt 32 tums widescreen på 50 Hz som jag hasw tänkt koppla till.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag är inte riktigt med på problemet här... Lyckas du inte hitta datorns bild på tvn, eller lyckas du inte få datorn att mata till tvn överhuvudtaget?

På tvn zappar du till "ingångskanalerna", det brukar finnas en kanal per anslutning (s-video, scart osv) om man zappar sig bakåt från kanal 1 så att säga.

I datorn går du in i skärmegenskaperna, högerklicka nånstans på Skrivbordet - Egenskaper - Inställningar och sen är det olika beroende på vad du har för grafikkort i burken. Jag skulle kika lite i dokumentationen om jag var osäker. :)

Medlem sedan jan. 200628 inlägg

Både och, det enda jag får när jag ansluter min s-video sladd mellan datorn och tv är lite flimmer men ingen bild eller ljud. Jag har ett Nvidia Go7400 grafikkort. Försökt laborera själv med Nvidias tv guide men hjälpte inte vidare bra.

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
138 ms — ändringar (db)