silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag söker ett program, där jag kan göra ett litet bildspel (jpg och enkla bildövergångar) och sedan bränna ut till DVD och visa på teven. Hur gör man sånt här enklast? En kompis gjorde det i Photoshop eller liknande, men det måste ju finnas enklare lösning?
Tacksam för svar. :)
soopaflyMedlem sedan sep. 2006284 inlägg DVDslideshowGUI
Observera att det endast är ett GUI.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
soopafly skrev:
DVDslideshowGUI
Observera att det endast är ett GUI.
Tackar, det här borde bli skitbra! Vad menar du med att det endast är ett GUI? :)
soopaflyMedlem sedan sep. 2006284 inlägg GUI - grafiskt gränssnitt; programmet skickar bara instruktioner till andra program. Resultatet blir inte sämre på något sätt - jag ville bara att du skulle veta det. ;)
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Kan inte Picasa2 ordna detta?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Lasp skrev:
Kan inte Picasa2 ordna detta?
Man verkar inte ha någon kontroll på övergångarna, utan Picasa gör allting automatiskt.
DVDslideshowGUI hänger sig hela tiden. :l
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hur fungerar det i Photoshop Image Ready?
MelittaMedlem sedan sep. 2003448 inlägg Jag gjorde samma sak i nero, testa det om du har..
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Nu har jag inte tittat närmare på programmet, men borde man inte kunna göra någonting sådant i iDVD i Mac OS X?
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Prova Movie Maker 2 om du kör med XP. Funkar kalas.
/edit
Aha, använder du Mac så blir det värre... Tror inte det är släppt till Mac... :e
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag använder PC till det här jobbet, så jag ska spana in de senaste tipsen från er. Tack så mycket! Att sånt här ska vara så omständigt... :)
Glömde en sak. Det ska läggas till ljud också. Picasa fixade inte det. :l Egna övergångar och mer kontroll är ocskå ett måste.