webForumDet fria alternativet

Internetbegränsare

6 svar · 599 visningar · startad av tilleritova

tilleritovaMedlem sedan okt. 2005112 inlägg

Hej..

Jag söker efter ett program där man kan tidsbegränsa tillgång till internet på en dator..

Jag en lillasyster som sitter för mycket på internet och behöver tekniskt begränsa detta på hennes dator.

medialabsMedlem sedan mars 20023 686 inlägg

Om ni har en router så kan det finnas inställningsmöjligheter i den att begräna åtkomst till Internet genom att sätta upp regler. Denna möjlighet finns i bland annat i en billig router från D-link som heter "D-link 604".

Vi har ingen router.

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Äggklocka! :-)

Seriöst, jag tror mer på individen än på tekniken i detta fallet. Det är lätt att sitta för länge vid datorn, det vet nog alla som är aktiva i detta och andra forum.

Var går gränsen!? När går lärandet ut över missbruket...!?

Det behöver inte vara negativt att en dag sitta 8-10 timmar vid datorn... men om man gör det varje dag i 25 år... då blir det ett annat perspektiv på det hela! :-)

En tonåring som inte lyssnar på varken mig eller sina föräldrar...får kontakt med en massa slödder på internet som lurar henne osv. visst går det att dra ut sladdarna och låsa in modemet... men det är lite extremt, eftersom både jag och andra i familjen vill använda datorn. jag vet att det finns program där man kan strypa vissa program som t.ex MSN Messenger och andra chatprogram.

medialabsMedlem sedan mars 20023 686 inlägg

Alltså delar ni alla på samma dator? I så fall kan man ju begränsa deras rättigheter och installera något form av övervakningsprogram a lá Netnanny-typen.

just... det var det jag frågade efter... netnanny.. har du någon adress där man kan hitta detta?

netnanny.com... jag hittade den! precis vad jag letade efter

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)