DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
the smoker skrev:
:stud jag har ett moderkort som ligger på några cd fodral på bordet...
jag har inget chassi för det bände brorsan sönder när han plockade ut en hårddisk ur bayen. :P :P
allt är inkopplat och så..det e en pentium 2 processor med ett SKIT gammalt Nvidia Geforce2, typ 4 bitar ram... :moose
OP-systemet hakar upp sig var 5;e minut typ.... :birp
men... du har ju redan en dator utan chassi då eller!? :) Annars är det bara att koppla i tåtarna och köra! Det är inte 240 Volt i datorn annat än till nätaggregatet och det är pillsäkert, så du inte ska kunna sätta in ett finger där!
Ja... om det är det du vill så kör järnet bara! :)
ok min pappa är A*S run för jag inte har ett skal :bla
är alla typ experter på datorer typ?
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggVad är det du vill ha? Förslag på ett nytt chassi?
jag är svensk................
the smoker skrev:
loOOL
Indeed!
the smoker skrev:
Jaha...
Det första du bör göra är att sätta dig och tänka vad du egentligen vill ha hjälp med. Sedan skriver du en välformulerad fråga.
Lycka till! (y)
PotetaMedlem sedan maj 20053 909 inlägg
the smoker skrev:
Jag med...................
ZZpookeyMedlem sedan okt. 2005145 inlägg
the smoker skrev:
jag vill ha RÅD AV NÅGON och inte a en läkare :l
så har in nåra ider som jag kanse kunde tästa :q
Om du ändrar brytaren bak på nätaggregatet från 220V till 110V så drar datorn mindre ström och blir inte överhettad vilket gör att du kan bygga vilken låda du vill...du kan med andra ord bygga en väldigt tajt låda utan att behöva någon genomströmning av luft alls. Funkar inte det så kan du lägga på 1-2 centiliter kylpasta mellan själva processorn och processorhållaren....det kyler bättre än om du har kylpastan mellan processorn och fläkten. Och om du då kopplat om till 110V och datorn inte blir lika varm så behöver du inte heller en processorfläkt. Det räcker med att du helt enkelt tar en bit aluminiumfolie och limmar fast på processorn med superlim och försöker att spänna ut folien över så många chip och komponenter som möjligt för att avleda värmen från dessa också. Aluminiumfolien ska limmas fast på dessa också.