webForumDet fria alternativet

Understreck i filnamn

11 svar · 741 visningar · startad av FastaRasta

FastaRastaMedlem sedan nov. 20056 inlägg

Jag undrar hur man kan få bort alla dessa understreck på mina mappar?
Finns det ett program eller annat alternativ?
Samlar på musik och har tyvärr inte ork att manuellt döpa om alla dessa tusen album.
Mycket tacksam för förslag!
Krille

MancinaMedlem sedan okt. 200668 inlägg

Fint att du just erkände att du har tusentals scenreleaser på din dator.

Dags att ta bort tråden?

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag brukar antingen:

- Göra en bat-fil och med UltraEdit göra ett makro som fixar det

- Använda ett mp3-tag-program som döper om utifrån taggarna. T ex MP3 Tag Studio

Tack Danny för snabbt svar ska testa detta.

Mancina: Visste inte de va olagligt att samla på musik?? (din lilla tomte) köpta album som jag vill spela på datorn i stället för behöva byta cd skivor hela tiden!
Är det också olagligt? Så fall flyttar jag till en hydda i Laos....

FastaRasta: Japp, säkert att du har tusentals CD-skivor hemma i hyllan som du har rippat över till din dator, och av en ren händelse fick samtliga mappnamn och låtnamn understreck istället för mellanslag. Eller så är det så att du har tankat scenreleaser? Det är pinsamt att se dig sitta och försöka bortförklara, och även när du försöker vinna argumentationen med billiga femkronorsinsinuationer.

No dice.

Ha ha...undra vem som framstår som pinsam mannen....

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Enligt reglerna är det inte förbjudet att be om hjälp att ta bort understreck i filnamn. Däremot är det inte tillåtet att föra diskussion som syftar till att främja piratkopiering. Trådförfattaren har inte på något sätt i sitt första inlägg ens nämnt ordet, än mindre försökt få oss att piratkopiera.
Det dök snarare upp när du försökte hi-jacka tråden med dina moralkakor. Bara för att det verkar otroligt, innebär inte det att han faktiskt mycket väl kan ha rippat dessa själv (vilket han dock inte påstår att han har gjort, om du läser hans inlägg ordetligt). Det har dock inget med saken att göra.
Han bad om hjälp att rensa bort understreck i kataloger. Det är alltså även detta tråden ska handla om.
Vill du diskutera understreckets vara eller icke vara i scenreleaser, alternativt basha piratkopiering i allmänhet, vore det nog bättre att starta en ny tråd.

(Sen tycker jag personligen ut fildelnings-synpunkt att det är ett förbannat oskick att pilla på en scen-relle, men som sagt - tråden handlar inte om piratkopiering)

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

FastaRasta: "Ey, brorsan, chilla len", försök med mindre "ghettoslang" nästa gång tack.

Det roliga i hela den här diskussionen är för övrigt att jag och en annan person här på forumet för ett par dagar sedan blev "bashade" för att vi ville köra MSN via proxy respektive byta IP snarast. Jag antar då att ni förutsatte att vi skulle göra något brottsligt? Jag kan bara tala för mig själv, och jag krävde inte att byta IP utan ville endast köra MSN via proxy av förklarliga skäl, men jag skulle misstänka att någon som vill byta IP förmodligen gjort något olämpligt. Men då var det Rikard som sa det, och vad jag förstått av nyheterna på framsidan är han lite av en legend så då håller väl ni cronies tyst.

Ungefär likadant gäller här, så uppenbart att det är larvigt att någon skitunge har suttit och tankat hem tusentals scenreleaser. Men tyvärr har ju inte Rikard eller någon liknande person skrivit vad han tycker i tråden än.

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Skillnaden mellan det Rikard och ditt inlägg var att hand var en fråga och att han ville ha en förklaring, du hoppade direkt på honom och anklagade honom för något. Dessutom höll Rikard trevlig ton, något som du inte har mäktat med att göra i den här tråden. Visserligen är ju inte FastaRasta speciellt trevlig mot dig heller, men det är ändå en viss attityd-skillnad mellan dig och Rikard. Rikard försöker ju även aktivt hjälpa killen. Ser du skillnaderna mellan era inlägg nu?

Sen kan man ju fråga sig om Rikards fråga var befogad. Personen i fråga hade ju inte behövt svara. Jag hade inte sett den tråden innan nu och hade jag sett den då hade jag nog frågat Rikard varför det var relevant. Men nu känns det överspelat.

(dessutom har väl @nders samma status som Rikard för de flesta av oss, vad det nu skulle ha med saken att göra)

oskarsMedlem sedan nov. 20051 317 inlägg

Herregud vad bråkar ni om?

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Fastarasta: Du har accepterat fel svar. Du ska markera det inlägg som hjälpte dig att lösa problemet.

Mancina: Överlåt modererandet till oss moderatorer. Nästa gång räcker det om du rapporterar inlägget och skriver din synpunkt till oss, så vidtar vi nödvändiga åtgärder.

colione: Tack för hjälpen, fast du kunde också rapporterat tråden till oss moderatorer. ;)

oskars: Rätt inställning, men ditt inlägg tillför inget positivt. Snarare tvärtom.

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)