Hejsan!
Ni får ursäkta min nybörjarfråga, men jag hittar inte riktigt lösningen.
Jag ska rensa upp lite i några datorer på skolan och vill ha bort alla gamla adresser som dyker upp som förslag när man surfar. Skriver jag tex "www.a" så kommer explorer med massor av förslag. Dessa förslagen vill jag ha bort, rensa alltså.
Hur gör man? Har rensat cachen osv men de ligger fortfarande kvar. Tacksam för svar!
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Menyn Tools/Verktyg - Internet options/Internetalternativ - Klicka på Rensa tidigare/Clear history
Jo men de har jag prövat massor av gånger, men vissa av adresserna ligger fortfarande kvar. Skulle gärna ha bort de med nämligen.
hm, bootar ni via nätverket så kanske dom adresserna är sparade på proxyn?/Servern
SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg Nja, om du har ett internet fönster öppet när du trycker på "Rensa tidigare" så kommer dem adresserna finnas kvar på just det fönstret. och när du stänger ner den så kommer den spara dem igen.
Så du måste först se till att alla internet fönster är stängda och sen högerklickar du på "Internet altenativ" --> "Rensa tidigare".
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg Kan den inte även föreslå adresser som ligger som bokmärken?
SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg Helt rätt, den föreslår bokmärkens namn, däremot inte adresser. Så det blir ingen http://