Jag försöker installera PC suite (programvaran
jag fick från mobiltillverkaren) på min dator för att kunna ladda över
bilder från min mobiltelefon (sonyericsson V600i). I slutet av
installationen kommer det upp en ruta där det står: Modulen C:\Program\Sony
Ericsson\Mobile\File Manager\ fmgrgui.dll kunde inte registreras. HRESULT-
2147220473. Kontakta supportpersonalen.
Övriga filer som inte heller kunnat registreras är: C:\Program\Sony
Ericsson\Mobile\File Manager\fmgrobex.dll, C:\Program\Sony
Ericsson\Mobile\Mobile Phone Monitor\ PhoneNameDB_object.dll, C:\Program\Sony
Ericsson\Mobile\Mobile Phone Monitor\anubisps.dll, C:\Program\Sony
Ericsson\Mobile\Mobile Phone Monitor\ms98irsock_object.dll,
trouble_shooting : Jag har varit i kontakt med sony ericssons support
vid ett flertal tillfällen och de har försökt att hjälpa mig kontrollera
saker i datorn som bör finnas för att det hela ska fungera. Tyvärr har
de inte kunnat hjälpa mig att lösa problemet. :OO
Hoppas innerligt att någon kanske känner till problemet och hur man gör för att lösa det.
Problem med PC suite
22 svar · 4 395 visningar · startad av malin0101
okey, har du installerat från CD:n eller från nerladdad mjukvara från webben?
Ja, jag har pratat med dem flera gånger. De hade aldrig hört talas om problemet........
Är det troligare att det är i datorn problemet finns?
Har provat båda varianterna. Samma felmeddelande.
1. Sök upp filen atl.dll, ligger vanligtvis i “C:\WINDOWS\system32” (Windows XP) eller i “C:\WINNT\system32” (Windows 2000)
2. Öppna kommandotolken (Start-menyn >> Kör... >> skriv: CMD >> klicka på Ok-knappen)
3. Registrera atl.dll genom att i kommandotolken skriva:
regsvr32 “C:\WINDOWS\system32\atl.dll”
och tryck sedan Enter. (Om Windows 2000, skriv i stället regsvr32 “C:\WINNT\system32\atl.dll” och tryck Enter).
4. Du bör nu få ett meddelande om att registrering av atl.dll lyckades. Stäng meddelandet.
5. Testa att köra installationen igen.
6. Är problemet fixat?, dela gärna med dig av lösningen till supporten :)
atl.dll
Hoppades sååå på att det skulle lösa sig men meddelandet jag fick var:
LoadLibrary (""C:\WINDOWS\system32\atl.dll”") misslyckades - Det går inte att hitta den angivna modulen.
Jag hade kollat innan i “C:\WINDOWS\system32” och där såg jag alt.dll -filen. :x
använde du så många "" eller var det bara i ditt inlägg? prova tabort dom annars...
Använde nog för många "". :OO
Efter att ha tagit bort några så testade jag igen och blev SÅ glad när meddelandet om att registreringen av atl.dll hade lyckats. :P
Dessvärre fick jag samma felmeddelande efter att jag försökt installera om PC suite. :bla
malin0101 skrev:
Använde nog för många "". :OO
Efter att ha tagit bort några så testade jag igen och blev SÅ glad när meddelandet om att registreringen av atl.dll hade lyckats. :P
Dessvärre fick jag samma felmeddelande efter att jag försökt installera om PC suite. :bla
Har du kopplat in kabeln mellan telefon och datorn innan du laddade in programmet?Samt startat telefonen.Har för mig att när du sedan stoppar in skivan så kommer det upp en del frågor som du skall svara ja på.Har inte denna modell på telefonen som dej.Men det måste ju vara ganska lika på Sony-Ericssons telefoner.Programmet är ju detsamma.Men radera bort din gamla installation först.Hoppas detta kan vara till någon hjälp. :h
Ja, sladden har suttit i under tiden jag försökt installera. (Har försökt alla varianter) ;)
Vad jag tycker är lite märkligt är att jag inte "ser" telefonen under "den här datorn"..... :q
malin0101 skrev:
Ja, sladden har suttit i under tiden jag försökt installera. (Har försökt alla varianter) ;)
Vad jag tycker är lite märkligt är att jag inte "ser" telefonen under "den här datorn"..... :q
Mycket konstigt.Fick du inte frågor om du ville installera de olika program som följer med.Och att du har markerat de delar du vill ha.Och sedan talar installationen om att nu installeras detta.detta osv.När jag fick ordning på min installation så var det klart på några minuter.Du skall ju också få en ikon på skrivbordet som heter Sony-Ericsson File manager. :q
Jo, jag får ju frågor om vilka program som ska installeras och på vilket språk o.s.v. Sådana installationer brukar ju gå snabbt och smidigt. Det är ju i slutet av installationen som rutorna med felmeddelanden kommer upp.
Under progam så ser det ut som att 'sony ericsson' installerats + file manager, men när jag klickar på file manager så händer det ingenting. :x
malin0101 skrev:
Jo, jag får ju frågor om vilka program som ska installeras och på vilket språk o.s.v. Sådana installationer brukar ju gå snabbt och smidigt. Det är ju i slutet av installationen som rutorna med felmeddelanden kommer upp.
Under progam så ser det ut som att 'sony ericsson' installerats + file manager, men när jag klickar på file manager så händer det ingenting. :x
Har nu installerat in detta program på min bärbara utan problem.
Gjorde på följande sätt:
Satt in skivan och markerade de program som jag ville ha.Och lät det göras.
Sedan kopplade jag telefonen till datorn.Klickade sedan på ikonen Mina
telefoner på skrivbordet.Fick en då upp en svart telefon till höger vid klockan.
Högerklickade på denna och sedan på konfiguera som visades.Sedan var det klart. :stud
......Har ingen ikon 'mina telefoner'..........
malin0101 skrev:
......Har ingen ikon 'mina telefoner'..........
Har du någon som heter:Sony-Ericsson File manager istället då?Och så ska det finnas en som heter:Alternativ för Phone monitor om du kollar i kontrollpanelen om du kör med Windows som OS. :l
Ja, sony ericssons file manager har jag, men det händer absolut ingenting när jag klickar på den. ;)
malin0101 skrev:
Ja, sony ericssons file manager har jag, men det händer absolut ingenting när jag klickar på den. ;)
Märkligt.Då tycker jag du skall prova som ett sista försök avinstallera allt ihop igen.Och kolla i lägg till ta bort program i kontrollpanelen att du tar bort alla program som har med Sony-Ericsson att göra.Där skall det finnas följande om du valt alla.
File Manager.Image Editor. MMS Home Studio,Mobile Networking Wizard,Sound Editor,Sync Editor.
Se till att du tar bort alla.Pluss att mappen Sony-Ericsson är borta i Programmappen.Även Phone Monitor i kontrollpanelen.Starta om datorn och installera sedan om skivan på det sätt som jag beskrev tidigare. :OO
Jag har liknande problem som Malin...
Har nyss köpt en sony ericsson k750i... Har installerat "pc suit" ett flertal gånger... Avinstallerat, testat nya varianter, ringt Ericssons support, men problemet försvinner inte...
Jag får allt att fungera utom "File manager"... Hur jag än gör står där "enhet ej ansluten"... I "PC Suite" står det dock att mobilen är ansluten...
Går bra att överföra filer fram och tillbaka direkt via minneskortet... Men hade varit trevligt att kunna använda filhanteraren...
När jag kollar på alternativen i "phone monitor", så står "mobilen" med där... Men under det som heter "COM portar" där står inget om Ericsson... (detta är lite för avancerat för mig)....
Supporten på Ericsson sa att där skulle deras namn/drivrutiner eller vad det heter komma upp... Att det är något i min dator som blockerar detta...
Jag har dock aldrig stött på problemet vid installation av mobiler (av annat märke)... Och jag har letat upp allt och raderat (så att inget gammalt stör)...
Någon som stött på problemet, har samma mobil, och eller helt enkelt kan förklara detta på en nivå som även en person som är liiiite mindre avancerad kan förstå :) ... Hur kan jag tvinga datorn att sammarbeta med "ericsson"...
Jag lyckades aldrig att få min K700i att funka ordentligt med datorn. En enda gång kom jag åt filerna via Utforskaren och backupa telefonboken gick med ett nödrop.
Jag tror att det är rätt enkelt - SEs PC Suite är rätt kass. :l
Nu när jag bytte till Nokia igen var det inga problem att installera Nokia PC Suite som fungerar som en dröm. Fast det hjälper ju inte trådskaparen... ;)
jo... Vet att det fungerar med andra märken.... Visste inte att Ericsson strulade från nu dock, alltid lär man sig nått :h
Misstänkte att Trådstartaren inte fått det att fungera... Men eftersom tråden lämnades lite öppen, inget slut på historien, så kunde det finnas hopp *skrattar*
Har försökt "googla" runt efter lösningar, och ser att många stött på problemet... Något med att Windows säkerhetsuppdatering 2 blockerar eller liknande...
Men, men... Jag får hantera filerna "vanligt", går ju det med, bara jag som är bekväm :L