webForumDet fria alternativet

koppla datorn till tvn

Program & appar

4 svar · 495 visningar · startad av Pike

Medlem sedan nov. 200452 inlägg
Frågan#1

hej, nu vet jag att det finns flera sånahär trådar men..
jag har en dell inspiron 6400 (laptop) med s-video utgång och tänkte att jag skulle kunna se film och spela spel och sånt på tv,, men har hållt på i veckor nu utan att det lyckas. jag har CATALYST Control Center och en s-video till scart sladd.

jag har kopplat ihop datorn och tv men får ingen bild, bara bassa gråa sträck som rör sig. har testat att klona skrivbordet och testat nästan alla inställningar i control center men inget funkar.
har förstått att det finns tv-tool, nview och det, men det är ju bara för nVidia och jag har ju ati x(

hur ska jag göra för att få bilden på tvn? :q

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg

hej min vän... Jag har även jag en bärbardator med s-videoutgång som jag inte fått att fungera.. jag får bara en svart bild på tvn... det jag la ner det helt och hållet och fixade igång det på min stationära istället där det fungerade med den stationära datorns grafikkort.

Jag har ett nVidia-kort i min bärbara... fattar inte varför det inte fungerar.

Har du testat att ställa in PAL/NTSC osv? PAL har vi ju i Sverige, som du säkert redan vet!

joo, jag har testat bpal, gpal och hpal,, men inget funkar :/

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg

nä, inte för mig heller. Jag får bara ett litet kort flimmer på tvskärmen när jag kopplar in kablarna... konstigt som fan.. Någon dag ska jag ta upp kampen igen och då ska jag kämpa lite för dig också! :bire

Finns det någon annan här som haft samma problem, men fixat det?

yesh, en scart med svideo ingång och en 7-4pin omkopplare och ljudkabel löste problemet :D :birp

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)