webForumDet fria alternativet

Datorn som vanlig telefon? Mjukvarutipps

Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt

2 svar · 279 visningar · startad av lilja

liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg

Jag har en dator med modem och ett telefonjack i väggen i min studentlägenhet i Orlando/USA. I kostnaden för min lägenhet ingår gratis telefon inom samma riknummerområde som jag ringer ifrån. Jag har dock ingen telefon.

Finns det ingen mjukvara som använder modemet som en vanlig telefon? Alltså, jag pratar i ett headset kopplat till datorn och ringer som med en vanlig telefon. Observera att jag inte snackar om IP-telefoni så därför är Skype, MSN och liknande mjukvaror uteslutna. Jag vill bara ha en sketen vanlig telefon. :)

Jag vill hellst slippa köpa en telefon (eller skype out krediter) bara för att kunna ringa ett telefonsamtal någon gång ibland.

Visst jag har internet men ibland vill man ringa vanliga telefoner ändå såsom skolans helpdesk, en lärare eller en kompis som inte är online...

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

kör du windows så finns "alltid"
C:\Program Files\Windows NT\dialer.exe

:)

liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg

stoffe-2k skrev:

kör du windows så finns "alltid"
C:\Program Files\Windows NT\dialer.exe

:)

Schyst, precis vad jag letade efter över HELA Internet sen jag frågade och så finns det en klient på datorn :D

Återstå bara att se om standardinställnigarna funkar, jag har ingett lokalt nummer att ringa... Lokalt nummer behöver jag för att ringa gratis :)

Tack igen! :)

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.c74b5be1
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)