webForumDet fria alternativet

Vet inte varför Panda spärrar?

Program & appar

4 svar · 517 visningar · startad av knoppa

Medlem sedan okt. 2001140 inlägg
Frågan#1

Kör Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware som virusskydd på mina datorer....

Nu härodagen skulle jag titta på en hemsida där jag skulle köpa ny glugg till system kameran

När jag tittade lite på sidan på info om produkterna visades inte sidan rätt.

Var exakt samma fel på alla 3 datorer både i IE & Firefox :(

Av en ren slump stängde jag av programet och surfade till sidan igen, då fungerade sidan helt plötsligt så boven i dramat verkar vara Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware

Jag finner inte varför detta händer någon som vet/har ide ?

Kanske inte ska köra Panda ?

Norton Antivirus
NOD 32

istället kanske ???

Medlem sedan okt. 2005145 inlägg

Förutom att Panda inte gör ett skit nytta så tar Panda nästan 100MB av ditt minne i datorn.

NOD32 är överlägset bäst på att stoppa virus samt att det tar mindre än 10MB i anspråk.

En perfekt kombination säkerhetsmässigt är, enligt mig, följande.

NOD32
Windows brandvägg
Microsoft Defender
Gärna en router med brandvägg också. (dock ej D-link)

Med den kombinationen så har du en säker och resurssnål konf som stoppar i stort sett allt.

NOD32 är det enda antivirusprogrammet som inte släppt igenom ett enda virus sedan 1998 och det har fått utmärkelsen "100%" för 34:e gången i rad på Virusbulletin.com

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Jag körde också Panda, men jag bytte för några veckor sen till NOD32, sen dess har allt funkar perfa.

Jag jobbar på ett dataföretag, och vi har i många år sålt Pandas lösningar till vår kunder, men nu har det gått så långt att ingen av oss på service-sidan kan rekommendera det längre.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Här är ett hyfsat nytt test på ett gäng fria av-program.

http://antivirus.about.com/od/antivirussoftwarereviews/a/freeav.htm

Medlem sedan okt. 2005145 inlägg

Norton Intenet Security 2006 fick sämst i test på någon sida....tror att det var IDG som skrev om det.

Panda slutade att vara med på Virusbulletin då de blev underkända i 3 av de 4 testerna som Panda ställde upp i.

Tyvärr så använder sig inte tidningar som testar antivirusprogram sig av äkta virus utan de förutsätter bara att listan de får över vilka virus som programmen stoppar stämmer.....vilket de inte gör i Pandas fall.

Det har diskuterats om att NOD32 inte är så bra på "zoo-virus" vilket inte är så konstigt då dessa virus bara är till för testsyfte och inte är någon fara för datorn. Det är inte förrän dessa zoo-virus blir så kallat "in the wild" som de är till fara och då plockar NOD32 100% av alla in the wild virus....och som sagt...för 34:e gången i rad.

Förklaring av zoo-virus

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)