xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg Tycker att nero blivit ett riktigt jumboprogram med överflödiga funtioner som gör att vanligt enkel bränning kräver flera onödiga klick. Söker därför efter ett nytt.
Använder dagens brännarprogram samma teknik och bränner därför med likvärdig kvalite?
Beror väl lite på vad du ska bränna. Jag använder DVD Decrypter för ISO samt IMG, om jag ska bränna data låter jag WinXP sköta det, och musik bränner jag med Media Player..
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Jag tyckte som du och körde ett tag med Ones, sedan CDBurner XP och BurnAtOnce... men sedan gick jag över till Nero igen :)
Apropå DVDDecrypter, det är numera lite gammalt och klarar inte allt, tycker jag då... använder istället DVDFab Decrypter:
http://www.videohelp.com/tools?tool=DVDFab_Decrypter
TjotteMedlem sedan feb. 200552 inlägg Nero skit
Håller med att nya nero 6 har blivit en djungelkarta och ett Cirkusstånd med karameller, samt olika applikationer som man inte har någon nytta av. Annat var det förr. Då visste man vad man skulle göra. Nero 5 var bra med Nero Express och Nero Vision Express. Jag har kvar den på skiva, fast den gillar inte min dotter. Den är tråkig, säger hon. Det skall var glitter och glans... Men vem får hjälpa henne att bränna?
Nej minnsan jag tror jag skall ladda in 5'an också om det går? Kan man ha två versioner av Nero?
Det finns något som heter MagiqISO, eller magicISO, som lär vara bra. Någon som har testat?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Är inte 6'an som 5'an typ?! Fast med fler grejjer... men bara man ser till att klicka på rätt ikon. Jag klickar direkt på Nero Burning Rom-ikonen så kommer jag direkt till brännarprogrammet.
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg
Danny skrev:
Är inte 6'an som 5'an typ?! Fast med fler grejjer... men bara man ser till att klicka på rätt ikon. Jag klickar direkt på Nero Burning Rom-ikonen så kommer jag direkt till brännarprogrammet.
Jo det är det.
Man kan göra samma sak i 7:an, NeroSnabbstart suger(men den är säkert bra för noviser så jag förstår varför den finns).
Det finns flera bra program i nero, som t ex:
Nero Imagedrive
Nero Vision(när den inte tappar sync med ljudet)
Nero ShowTime
Nero WaveEditor(för att göra enklare jobb med)
Nero 7 har dessutom som standard stöd för de flesta image-filer, vilket inte 6:an har(även om det är en barnlek att komma runt det).
Med tanke på allt man får så är Nero ett mycket billigt program.
Nero börjar få lite bloat nog men än så länge är det ändå det bästra programmet jag använt. Alcohol 120% hadde ett namn som vibrerade i takt med min finska själ men det f**kade sig mer än en gång på min dator.
Annars finns det en fin funktion inbyggt i Windows, man kan skapa genvägar till ett program och lägga på skrivbordet eller i snabbstartmenyn! Då kan man skapa en genväg direkt till burning rom! :bire
TjotteMedlem sedan feb. 200552 inlägg Appendix
Billigt skit ja. Nero 6 följde med på skivan när jag köpte ny brännare för 395:-
Jag menar det kan inte ha gått så många procent av kostnaden på tillverkningen av installationskivan (inkl nero 6)? Det är väl brännaren som kostar mest. Helt säker kan man inte vara.