webForumDet fria alternativet

Winamp drar 100% CPU..

5 svar · 529 visningar · startad av Gardell

GardellMedlem sedan juli 2002688 inlägg

Hej!

Igår, efter ett tag jag startat datorn så startade jag Winamp.. Och denna drar då 100% CPU, helt oförhappandes. Funkade fint tidigare. Har senaste versionen, dvs 5.23.. Inga konstigheter, bara playern med originalskin.. Har en plugin och det är Audioscrobbler.

Har startat om, installerat om och donat.. ingen skillnad.. Vad göra? :(

Tacksam för svar. :)

BlixtsystemsMedlem sedan maj 2005704 inlägg

Jag vet inte vad det kan vara för problem, men har ett tips på en lösning:
https://www.foobar2000.org

Dev NullMedlem sedan mars 200650 inlägg

Tack för varningen, skall jag inte uppdatera!

Tack Blixtsystems.. Men jag är fast vid Winamp. Dessutom fungerar inte mina tangentbordskontroller med foobar. :l

Dev Null, ptja. Funkade ju ett bra tag innan det plötsligt var så här.. Kanske ska skaffa en äldre version?

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Har du gjort en s.k. clean install?

Jag har ett minne av att 5.23 strulade för mig också, jag kommer inte ihåg vilken plugin det var som krashade WA, om det var AIMP eller om det var lastFM. Hur som haver fick jag inte heller det att rulla så jag slängde in 5.22:an igen.

Nix, det har jag inte..

Men nu hände nåt konstigt. Har inte orkat göra nåt åt det än så jag har spelat i WMP under tiden, men idag "råkade" jag starta i Winamp och kom inte på mig själv förrens efter ett par minuter... och idag drar det inte mer än normalt 0-1%. :q

Så jag mixtrade lite på inställningarna och har nu kommit fram till att det är Audioscrobbler som tar all cpukraft, så nu är det avstängt iaf. Ska prova att installera om det också. :)

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)