aDayMedlem sedan juli 200391 inlägg Hej!
Jag har en webcam av märket Creative PD1130 som funkar utmärkt FÖRUTOM att jag tappat bort den medföljande installations-cdn.
Jag löste det genom att ladda ner drivrutinerna från creatives hemsida, lätt som en plätt, men programmet för att ta stillbilder är fortfarande borta!
Så jag söker e lösning för att kunna ta dessa stillbilder ändå. Någon kanske vet vad det brukar följa med för program till creatives webcams, eller om det finns något utomstående som funkar lika bra..
VÄLDIGT tacksam för hjälp..
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Vore ju märkligt om det inte finns på Creatives hemsida...
men iaf... det kanske går med något annat program, nåt standardprogram för sånt där (har ingen aning om vad dock), eller nåt program för screenshots, Fraps t ex tar bilden direkt via DirectX, kanske fungerar, eller ett program som tar aktivt fönster bara... då får du titta i bästa kvalitet och sedan ta ett bildklipp, kanske inte bästa sättet, men fungerar gör det...
aDayMedlem sedan juli 200391 inlägg jag löste det med att ta bilder genom chillcam .. kvaliten blev skit, menmen.. får duga tills jag kommer på något bättre. Tar gärna emot tips..