webForumDet fria alternativet

NOD32 eller Panda Antivirus

3 svar · 348 visningar · startad av Addehd

AddehdMedlem sedan jan. 2005111 inlägg

Hej

Nu har jag kommit till detta jobbiga problem att när jag har formaterat datorn, välja vilket antivirusprogram jag skall använda. Jag har kört NOD32 rätt länge och tycker det har fungerat perfekt. Men nu sa en vän till mig att jag skulle testa Panda Antivirus.

Fråga är nu, skall ajg byta till Panda Antivirus eller ska jag fortsätta köra vidare med NOD32?

Vilket anser ni är bäst, och varför?

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Du ska inte testa Panda Antivirus, det är skit.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Addehd skrev:

Fråga är nu, skall ajg byta till Panda Antivirus eller ska jag fortsätta köra vidare med NOD32?

Vilket anser ni är bäst, och varför?

Jag brukar inte använda uttrycket särskilt mycket, men iallafall; varför fixa nåt som är trasigt? Fungerar NOD32 för dig, använd det.

Personligen är det också vad jag rekommenderar, då jag kör det på både min arbetsstation och i mitt hemnätverk. Jag använder även NOD med Remote Administration i produktionsservermiljö och vi kör det även på kontorets interna nät, vilket i alla fallen fungerar ypperligt. Supporten via telefon är snabb och priserna är vettiga. Mjukvaran är o-bloatad och går att konfigurera hejdlöst, och man har möjligheter att stänga av det mesta om man skulle vilja det.

Så; NOD32 för hela slanten! :D

AddehdMedlem sedan jan. 2005111 inlägg

OveRRidE skrev:

Jag brukar inte använda uttrycket särskilt mycket, men iallafall; varför fixa nåt som är trasigt? Fungerar NOD32 för dig, använd det.

Personligen är det också vad jag rekommenderar, då jag kör det på både min arbetsstation och i mitt hemnätverk. Jag använder även NOD med Remote Administration i produktionsservermiljö och vi kör det även på kontorets interna nät, vilket i alla fallen fungerar ypperligt. Supporten via telefon är snabb och priserna är vettiga. Mjukvaran är o-bloatad och går att konfigurera hejdlöst, och man har möjligheter att stänga av det mesta om man skulle vilja det.

Så; NOD32 för hela slanten! :D

Tack tack :) Men då fortsätter jag med min NOD32, eftersom att folk verkar tycka det är bättre än panda. Anledningen till att jag frågade är för att jag måste ju se ifall det kommit något nytt / bättre på marknaden :)

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)