Läste denna tråd på ett annat forum. Skulle vara intressant att höra era åsikter efter att ni sett filmen...
Inslaget, WMV 22,7 MB
Inslaget, WMV 6,3 MB
Tillsvidare säger jag... INGENTING! :bla
19 svar · 938 visningar · startad av Compusa
Läste denna tråd på ett annat forum. Skulle vara intressant att höra era åsikter efter att ni sett filmen...
Inslaget, WMV 22,7 MB
Inslaget, WMV 6,3 MB
Tillsvidare säger jag... INGENTING! :bla
Det var ju intressant. Datorjournalister som inte vet vad en webbläsare är. Så dålig koll trodde jag faktiskt inte branschfolk hade. Men då förstår man ju varför Firefox inte har så stor marknadsandel.
Någon borde ju visa Firefox för dem...
Men det kanske är så med "vanligt folk" att de inte gillar att själva upptäcka saker och utforska. De vill bli serverade av något storföretag som i reklam berättar för dem vad de vill ha.
Det känns ju lite så ibland... nu när det har börjat pratas om Longhorn (Vista) igen så tycker folk det ska bli häftigt med nya finesser och nytt utseende, trots att det sedan tidigare finns i andra operativsystem - gratis till och med. Bara att hämta för den som vill.
Men folk vill inte. De bryr sig inte. De vill bara få det serverat.
Var det där IT-kunniga personer?
Om jag skulle bjuda in morföräldrarna i soffan på samma intervju skulle det nog låta identiskt.
Man fick ju inte veta något alls.
Tråden borde vara i Cafét, presic som aftonbladet länkarna, samma skit journalistik.
Den enda som verkade veta nåt var han till höger. (Nämnde online-applikationer och extensions till firefox) Övrigen, vad är det för upndersökning de syftar på? Nåt från MSNBC? :e
Eller har de bara hittat på en slogan att IE7 knäcker som de försöker sälja?
Nu lyssnade jag kritiskt och kunde höra att alla fyra visste vad en webbläsare var.
Inslaget var värt att lyssna på tyckte jag ! Har jag gjort bort mig nu igen? :OO
Ehum. De två mupparna till vänster har ingen pejl på webbläsarversion. Driver ni med mig?
- "Jag har bara en webläsare för att surfa på nätet, och jag vet inte vad jag har nu..." Jo tjena.
Blir IE7 farligare/bättre bara för att de också får flikar?
Naaa, jag kommer nog hålla mig till ff då jag gillar det bättre än ie i vilka fall som helst.
Men skulle folk få välja själv vad man ville ha för webläsare då man installerade windows (att IE inte låg i från början) så skulle det vara intressant å se vad de skulle välja.
Nu har de flesta vanliga anv ie för att det ligger i från början.
Det var väl inte så farligt? Jag kan definitivt köpa att man kan vara IT-expert utan att veta vilken webbläsarversion man använder. IT-världen är liiiiite större än så...
Direkt man hör dem börja prata kan man dra slutsatsen att de inte kan speciellt mycket (om de upptagna områdena, speciellt webbläsarämnet), i alla fall har de inga djupare kunskaper (eventuellt undantaget han längts till höger).
Ytligt snack som ska verka vara djupt är de dock bra på och för lekmannen/kvinnan låter det som att det är flera gurus som sitter där och diskuterar.
m_soderlund skrev:
i alla fall har de inga djupare kunskaper (eventuellt undantaget han längts till höger).
:-)
"Han längst till höger" är Bo Nordlin, ett välkänt namn för oss som läst tidningarna Mikrodatorn och Computer Sweden sen 80-talet.
Ja, Mikrodatorn är en av de två tidningar som sticker ut från IDG:s sortiment. Den andra är M3. Inte för att skribenterna på de andra tidningarna inte kan något, men på Mikrodatorn och M3 visar man en kompetens jag inte ser nån annanstans inom IDG. :)
Sen är ju frågan hur stor kompetens man behöver på M3 allt dom gör är ju att klipp o klistra bilder till tidningen, samt skriver två rader hippa ord och förkortningar under. Har för mig vi gjorde liknande kolage redan på dagis.
bojkot på alla "it"-tidningar och förlag.
nää.. jag är inte bitter ;)
IE 7 e ju Tex. snabbare, säkrare m.m. än FireFox.
Men det e få sidor son inte fungerar som det har gjort... Jag använder FF bara ifall någon sida kräver FireFox för att visa ´men inte annars..
(Använder IE7 Beta 2)
Men om man läser vissa trådar här på wF då det handlar om att bygga upp en hemsida så är det oftast IE som det blir mysko saker med. Man får använda speciella koder och fulhack osv.
IE har en massa gosaker som är "coolt" på hemsidor men fungerar inte på alla andra webläsare. Hur är det med sånt i 7an? Fortsätter de med meningslösa saker till hemsidor eller gör de så att nästintill alla sidor visas lika?
... var nog det sämsta jag har hört... Ingen av dom har ju en susning om vad som är vad... det känns som dom lika väl kunde tagit folk från gatan och frågat... som utvecklare för nätet så blev jag mycket besviken av deras "kunskap" inom webben.
emission skrev:
Det var väl inte så farligt? Jag kan definitivt köpa att man kan vara IT-expert utan att veta vilken webbläsarversion man använder. IT-världen är liiiiite större än så...
Om man kallar sig IT-expert, och särskilt om man 4sitter på en nyhetsredaktion så känns det som nåt man bör ha snappat upp. Be bör ha sån koll så att de vet att IE6 kom med Windows XP och att IE7 är en beta-version som de troligen inte har på sin burk. Slutsats: De använder IE6, vilket de borde kunna räkna ut.
Jag är t ex inte träningsfreak, men ändå vet jag var biceps och triceps sitter, det är helt enkelt något jag har råkat snappa upp.
*asg* månadens bästa