MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Hejsan!
Jag tänkte ta och installera om dumburken då den börjar släppa efter lite, men som det är nu har jag ingenstans att spara grejerna på, eftersom disken endast är på EN partition.
Kan man partionera upp disken medans det ligger information på den och lägga över det jag vill spara på den nya partitionen?
Och isåfall, hur gör jag då?
Tack på förhand. :)
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Jag gjorde som du sa, lånade Partition Magic av en kompis, installerade och det såg väldigt lovande ut.
När jag tryckte på Apply ville datorn starta om och sen satte den igång med "uppdelningen". Under tidens gång kom det upp ett felmeddelande och jag tryckte på en tangent för att fortsätta och datorn startades om.
När jag nu försöker starta upp datorn får jag en blåskärm som varar i typ 2 sekunder, sen startas datorn helt sonika om.
Så jag tog ur disken ur den bärbara och kopplade in den i en USB-enhet som jag har där man kan sätta i hårddiskar till bärbara, och där står det att disken är skadad. Jag kommer alltså inte åt informationen på något vis. :o :x
Snälla, nu behöver jag verkligen eran hjälp. Gjorde detta för att jag absolut inte ville bli av med informationen som låg på disken, och nu kommer jag inte åt den.
Vad ska jag göra?!? :(
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Bifogar en bild på hur blåskärmen ser ut.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg varför skulle du partionera disken? iofs skitsamma nu...
du kommer inte ihåg vad som stod i felmeddelandet?
inte bra om partioneringen avbryts el motsv...
eftersom det inte verkar som du kan starta datorn vore nog bästa tricket att stoppa hårddisken i en annan dator och sedan försöka rädda disken på nåt vis, kanske med Partition Magic, vet inte riktigt vad man kan göra med det. Eller kanske något "Easy Recovery" eller motsv program skulle kunna läsa disken...
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Har ingen extradisk, så jag var tvungen att dela upp disken för att kunna spara informationen jag hade på den för att installera om dumburken.
Tror felmeddelandet var detta: Error "1513: Bad attribute position in file record".
Jag gjorde som du sa innan, kopplade ur disken och kopplade in den som sekundär disk till en annan dator, men det står att disken är skadad.
Det konstiga är att Windows-XP rutan kommer upp innan blåskärmen kommer, så informationen på disken borde ju fortfarande finnas där.
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg När jag kör diverse testprogram på disken så verkar det som den inte hittar vilket filsystem disken är på.
Går det att ändra i efterhand eller är det tokkört?
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Löste det på annat håll. Fick hjälp på Microsoft egna diskussionsforum.
Satte i WinXP skivan, körde repair och när jag kom till DOS-läge skrev jag CHKDSK C: /R så fixade den problemet.