webForumDet fria alternativet

Efterlyser mikrofon-plugin

11 svar · 749 visningar · startad av Ladytron

LadytronMedlem sedan feb. 2005202 inlägg

God kväll,
Jag har länge letat efter ett plugin till datorn som gör att mikrofonen låter som om man skulle prata över radio, ni vet lite roligt brus i bakgrunden och sånt.
Att detta går att göra med en ljudfil i något redigeringsprogram är jag övertygad om, men nu vill jag att det ska ske i realtid. Någon som känner till något sådant plugin?

Mvh,
Jakob

maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg

plugin till vad?
vilket program?

Nej, alltså ett plugin till windows som körs i bakgrunden hela tiden. Kanske fel att kalla det plugin..

DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg

du har inte avancerade alternativ för ljudkortet då, jag vet att jag kan få ljudet att låta nästan hur jag vill, och då har jag ju bara inbyggt ljud...

då följer en viktig fråga, är det tänk att vara för "lokalt" bruk eller över internet?

Danny skrev:

du har inte avancerade alternativ för ljudkortet då, jag vet att jag kan få ljudet att låta nästan hur jag vill, och då har jag ju bara inbyggt ljud...

då följer en viktig fråga, är det tänk att vara för "lokalt" bruk eller över internet?

Hm, jag har kollat under Kontrollpanelen > Ljud och ljudenheter, men inte hittat några särskilda inställningar man kan göra.

Det är tänkt att detta ska användas över internet, i form av pladder över TeamSpeak.

ImpactMedlem sedan sep. 2004606 inlägg

TSNoise är rätt dåligt, men det kanske duger. Rykten säger ju att IVAO utvecklar en ny Voice Software, då hoppas jag vi får höra ett mer riktigt radio ljud.
http://ivao.aero/network/so/#other

Impact skrev:

TSNoise är rätt dåligt, men det kanske duger. Rykten säger ju att IVAO utvecklar en ny Voice Software, då hoppas jag vi får höra ett mer riktigt radio ljud.
http://ivao.aero/network/so/#other

Aha! Det måste jag testa, stort tack :)

Jaha, det lade bara på något fult brus som jag hör när någon annan pratar. Jag är ute efter någon som lägger på lite "realistiskt" sprak på min röst.

NicrosoftMedlem sedan dec. 19993 824 inlägg

Jag hade ett program som ändrade ljud i ex. ventrilo. Jag ksall se om jag kan hitta det eller komma på vad det heter.

NicrosoftMedlem sedan dec. 19993 824 inlägg

Voicemask heter det.

http://www.bluechillies.com/details/5579.html

oskarsMedlem sedan nov. 20051 263 inlägg

vill du ändra på din röst i realtime eller en fil du har spelat in rösten i?

Drar upp denna tråd igen. Har skaffat ett USB-headset, men då funkar inte Voicemask. Någon som känner till något program som kan ändra rösten när man använder USB? Jag vill alltså fortfarande ändra rösten i realtid och inte i en fil jag spelat in.

Genererad på 380 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb