Ibland får jag filer so heter tex filnamn.001 filnamn.002 osv
Dessa går ej öppna med winrar
..men om de ser ut såhär:
filnamn.rar så går det
Finns det ngt annat program som kan öppna ovan nämn fil?
jag brukar kunna öppna uppstyckade rar filer men inte de som heter .001 osv...
Rar filer som ej kan öppnas
13 svar · 632 visningar · startad av jlee
du öppnar den första i WinRAR, då ska det gå bra... antingen 001 eller 000, vet inte vad det brukar vara, men det är en serie, man delar upp det för det inte ska bli en enda stor fil (rar).
Det är ju lite olika, men rar-arkiv brukar numreras antingen
filen.rar
filen.r00
filen.r01 osv
..eller
filen00.rar
filen01.rar
filen02.rar
Om den bara har siffror i efternamnet, är du säker på att det är rar-filer? :)
Om inte annat får du välja att "Öppna med..." och välja WinRAR ;)
:stefan: skrev:
Om den bara har siffror i efternamnet, är du säker på att det är rar-filer? :)
Det brukar oftast vara WinRAR, men även fast det skulle vara nåt annat så brukar det ju gå bra ändå. WinRAR is the shit! :)
ok så här ser det ut:
fil1.001 14 Mb
fil2.002 14 Mb
fil3.003 14 Mb
osv.....men de går inte öppna med winrar
bra märkligt du, om du öppnar nån fil i en hex-editor så kanske du kan utläsa vad det är för format där? Ja det kanske t om går att öppna i wordpad :)
har läst någonstans tidigare att det är någon slags rar filer men då borde det gå att öppna dom ju?
ja, tycker det också. Vad händer om du går in i WinRAR och sedan tar öppna arkiv (Ctrl+O) och tar den första (kanske man ta vilken som, kommer inte ihåg)?
Vad har filerna för ikon? Är det Winrar-ikonen eller den där "windows-vet-inte-vad-det-här-är-för-fil-ikonen"..?
Iaf om du öppnar nån fil i en hexeditor eller något så ska det stå "Rar!" först av allt där. Tror det ska vara så på alla, jag testade just på ett uppdelat arkiv jag har här.
Kan du inte lägga upp den första filen så vi kan testa?
den var 14 Mb stor :)
men iofs... jag tänkt också på det där... han skull ju kunn släng upp na här:
http://www.skickafilen.se/
Windows visar windows-vet-inte-vad-det-här-är-för-fil-ikonen på filerna
ska testa ladda hem nya winrar först och om det inte funkar då heller så laddar jag upp fil 1 på skickafilen.se