Hej!
Någon som vet något bra program där man kan ta back-up på sina dvd och lägga det hela på en cd som vcd/svcd
Har använt DVD Shrink och Nero
//henrik
19 svar · 1 142 visningar · startad av devotion
Hej!
Någon som vet något bra program där man kan ta back-up på sina dvd och lägga det hela på en cd som vcd/svcd
Har använt DVD Shrink och Nero
//henrik
**kollar**
jag tyckte aldrig riktigt om DVDx, brukade själv använda DVD2SVCD, skitbra program
varför inte lägga dom på en DVDR? VCD/SVCD är sååå 90-tal ;)
håller med... jag körde mycket med SVCD förut... men, det är ju liksom ingen anledning till det nu, om man inte har nån riktigt bra anledning då såklart... haha
:(
Hehe, ni har helt rätt!
Varför svcd? Ingen aning faktiskt......
Är DVD shrink bra då, eller finns det bättre?
Vi skiter i hela SVCD-grejen och gör om frågan.
Något btra program för att ta back-up på sina dvd-filmer då DVD-R... ;)
okej... that's more like it!! :) du verkade så säker på din sak så jag ifrågasatte inte ens ditt val om format :) ...men ok... nu när du kör den vettiga vägen så kan jag med glädje guida dig vidare...
DVD Shrink är typ bäst... det är snabbt, avancerat men enkelt på samma gång, blir bra kvalitet! Det är gratis... vad mer kan man begära? ...en liten sak bara kanske, att det kunde vara bättre på att läsa skivor, i sällsynta fall kanske man får läsa skivan med DVD Decrypter för att sedan köra vidare i DVD Shrink...
Det verkar som DVD shrink rockar! :D
DVD Shrink fick det bli..... (y)
DVD decrypter e riktigt bra och sen bränn det på en ny DVD skiva.
DVD shrink är också väldigt bra.
Enda anledningen att använda Shrink är om Skivan är mer än 4,7 gig och ens DVD brännare inte kan bränna Dual Layer.
Annars fungerar ju DVD decrypter bäst på att läsa skivor.
precis... om man kan använda DVD Decrypter rakt av så gör man ju helre det... först Read ISO bara... sedan Write ISO...
This software is no longer available, this page is stored for archival puposes only.
On 24th of November, 2005, Macrovision Europe contacted AfterDawn.com, notifying us that they have acquired full rights to the DVD Decrypter software and have changed its licensing terms. Effective immediately, they have decided to withdraw all distribution rights from all third party companies, including AfterDawn.com. Thus, distributing DVD Decrypter is now as illegal as it would be to distribute cracked copies of Windows operating system or pirated copies of games.
Luckily, there are several alternatives available to DVD Decrypter. Here are the most popular ones:
DVDFab Decrypter (free DVD ripper)
AnyDVD (excellent DVD ripper that handles virtually all modern copy protections)
ImgBurn (DVD image burning software from the original author of DVD Decrypter, free)
Hmm, det var tydligen inte så lätt... :(
//Henrik
haha... ja jag visste väl att det var det där det berodde på... nä det försvann bara det... men... den som söker finner :)
http://www.mrbass.org/dvdrip/
Visst, DVD Shrink är bra, men Roxio Easy Media Creator 8 Suite är ett par klasser bättre...
Danny skrev:
DVD Shrink är typ bäst... det är snabbt, avancerat men enkelt på samma gång, blir bra kvalitet! Det är gratis... vad mer kan man begära? ...en liten sak bara kanske, att det kunde vara bättre på att läsa skivor, i sällsynta fall kanske man får läsa skivan med DVD Decrypter för att sedan köra vidare i DVD Shrink...
Jag skulle bara påpeka att DVD Decrypter håller inte riktigt måttet numera, nya tider, nya program... jag har hittat ett väldigt enkelt och bra som jag numera använder istället för DVD Decrypter, nämligen DVDFab Decrypter:
http://www.videohelp.com/tools?tool=DVDFab_Decrypter