Hej jag undrar om nån har något förslag på MP3 Spelare som
inte har något mellan rum mellan låtarna.
alltså som laddar in låten innan den börjar inte när låten innan slutar.
Winamp t.ex. är ruskigt dålig.
Vill inte har en massa funktioner.
bara play stop pause, playlist, och snabb.
Har använt coolplayer en del men den har lite för mycket buggar annars är den grym.
även provat UltraPlayer den är snabb dock men har även den glapp mellan låtarna.
Vaarför jag vill ha det här är för om man lyssnar på en mix av flera låtar som man sen delat upp io flera så blir det ett jobbigt avbrott där.
MP3 Spelare utan mellanrum
Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt
3 svar · 417 visningar · startad av PsyDonia
Det går ju att ställa in i Winamp hur långt mellanrum det ska vara mellan låtarna.
Prova det här. Annars behöver ju inte alltid problemet ligga i spelaren, låtarna kan ju vara kodade med lite tystnad i början eller slutet, men om en annan spelare klarar av gapless så verkar ju låtarna vara korrekt rippade.
Jag har kämpat med problemet med Winamp förut och lyckades få till en lösning för mina Jean Michel Jarre-låtar (hans album brukar vara som en lång låt), men den lösning var inget vidare, jag ska prova länken själv när jag kommer hem och se om det funkar bra.
Tyvärr verkar det inte gå att fixa i min iPod. :l
Steady skrev:
Det går ju att ställa in i Winamp hur långt mellanrum det ska vara mellan låtarna.
jo jag vet men winamp laddar inte in låtar i förväg så lyssnar man på en dator som inte laddar in låtar på 0ms så blir det mellanrum.
Coolplayer laddar in 9 låtar i taget.
Mr N Ska kolla den där länken nu.
Jo det fungerar i andra spelare.
Några av mixarna har jag kodat själv och vet att det är som en lång låt.
Kan tyvär inte komma in på länken.
error gissar att man måste ha ett konto för att kunna se i forumet.
och för mig går det inte att skapa ett nytt konto.
Jaja får använda winamp även om man inte gillar den.
den har ju playins för gapless men fungerar inte helt men nästan.
Sen vill jag inte ha en massa skumma funkationer som winamp har.