webForumDet fria alternativet

Azureus problem, laddar bara mellan 15 och 100 kb/s

Program & appar

9 svar · 573 visningar · startad av richardjoha

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg
Frågan#1

Hejsan jag använder Azureus för att skicka/hämta oredigerad film till en vän som bor på annan ort. (Var tvungen att tillägga detta eftersom tråden antagligen hade stängts ner pga. piratkopiering annars..)

Grejjen är att jag sällan kommer upp i någon vidare hasighet. har 8 mbit med tankar sälla fortare än 50 kb/s.. lite störigt tycker jag allt,

Vet att man kan öppna portar mm, någon som är haj på det eller?

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Japp, du måste öppna upp en port för bittorrent ska fungera optimalt. Under Tools - NAT/Server Port i Azureus kan du testa om det fungerar för vald port. Hur du sedan öppnar upp porten beror ju lite på hur ditt nätverk ser ut och vad du använder för utrustning.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

En annan felkälla kan vara att även om ni båda har 8 mbit, så kanske uppströms trafik är begränsad till något mindre, t ex 1 eller 0.5 mbit. Detta akn du enkelt kolla med tptest

hmm, fattar inte så mkt, men så här ser det ut i alla fall..

tp.jpg
Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Du har ju 8 Mbit ner och 1 upp, om din kompis har likadant går det inte fortare än sådär <1 Mb/s ungefär, iaf under optimala förhållanden :)

det är ju iof ganska bar, så vad kan det bero på, att tex taskig lina?

Du verkar ju få skapliga siffror i TP-testet iaf, säg att din polare testar också så ser ni ju iaf om ni kan utesluta det. Azureus fick jag själv aldrig nån vidare fart på, av nån konstig anledning, besvärligt program det tyckte jag, kör nu BitComet istället :)

Medlem sedan juli 2002581 inlägg

Varför krånglar du med bittorrent när du bara har en person att ladda ifrån? :) :)

Vissa internetleverantörer begränsar också hastigheten på bittorrent-portarna.

Sang-drax skrev:

Varför krånglar du med bittorrent när du bara har en person att ladda ifrån? :) :)

Vissa internetleverantörer begränsar också hastigheten på bittorrent-portarna.

hur ska vi få varandras filer då?

kör via Skype, MSN, ICQ, IRC eller http://www.skickafilen.nu/
eller lägg upp en ftp-server
jag skulle inte köra torrent heller i det läget :)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)