woosterMedlem sedan mars 20012 635 inlägg Hejsan hejsan.
Jag har problem med msn.
Hade msn 7.5 och det fungerade felfritt :)
sen för nån dag sen så kom det ett meddelande om att det fanns en uppdatering för msn.
Installerade denna uppdateringen och allt gick åt skogen.
Den nya uppdateringen var också 7.5
När man ska skriva i sitt anv namn så tar det en evighet att först se sitt användarnamn. verkar som att msn är på väg att hänga sig eller nåt sånt.
sen när man skriver i sitt lösenord så kommer ett felmeddelande upp. (se bild)
hittar ingen lösning på det.
tar man o trycker på felsök så kommer det upp en ruta som testar anslutningen till msn. (se bild två)
Så nu undrar jag om det finns ngn som vet hur man ska lösa detta?
Kör win XP pro.
Ps, denna uppdatering fungerade felfritt på min andra dator (XP home).
Hoppas att jag förklarat bra.
Tacksam för svar.
/Niklas
aDayMedlem sedan juli 200391 inlägg SÅ blir det även för mej... och för en massa av min kompisar. Ibland är det omöjligt att skriv till folk, får bara "meddelandet går inte att skicka" blabla text.. ibland är folk inloggade fast de står som offline för andra personer (fast de har valt statusen online) osv osv... msn är fruktansvärt buggigt.. du är inte ensam
woosterMedlem sedan mars 20012 635 inlägg ingen som vet vart jag kan få tag på en tidigare version?
så kan jag åtminstone se om det funkar igen?
woosterMedlem sedan mars 20012 635 inlägg Tillägg: Msn fungerar på en annan användare på datorn, men inte från denna som jag skriver ifrån nu... :/
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Vi har samma problem på en av våra burkar. Någon som sitter inne med en lösning?
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Har hittat en version 6 på MS Download center. Frågan blir ju då om det är möjligt att avinstallera 7.5:an och sedan lägga in 6:an och därefter återigen uppgradera till 7.5. :q
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg https://www.miranda-im.org
känner igen erat problem ... fans innan också och ingen har hittat lösningen är ett problem sedan 7.5 lanserades
woosterMedlem sedan mars 20012 635 inlägg jag har löst det.
jag gick in på download.com och laddade ner msn 7.5 som släpptes i oktober 05.
installerade så funkade det.
http://www.download.com/MSN-Messenger-Windows-XP-/3000-2150_4-10450927.html?tag=lst-0-5
jo jag vet att miranda finns, men det är ju ingen lösning att använda det. det är ju bara en uppskjutning av problemet. för även om jag använder miranda så kommer ju problemet vara olöst.
woosterMedlem sedan mars 20012 635 inlägg
M@gnus skrev:
Har hittat en version 6 på MS Download center. Frågan blir ju då om det är möjligt att avinstallera 7.5:an och sedan lägga in 6:an och därefter återigen uppgradera till 7.5. :q
japp 7.5 går att avinstallera. jag gjorde det, sen installerade jag det på nytt. fast jag tog den från download.com istället.
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Kung, då ska jag prova att göra samma sak.
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Och har man sett, avinstallerat msn, allt junk som hörde där till + att jag passade på att hiva lite annat onödigt också, startat om burken och laddat hem msn 7.5 från Download.com och installerat så fungerar ju msn helt plötsligt och husfriden äro återställd. ;)
Spank you wooster :bire