webForumDet fria alternativet

BitComet 0.57

12 svar · 1 031 visningar · startad av Hjärtat

HjärtatMedlem sedan aug. 2003136 inlägg

Jag använder torrent clienten bitcomet.
Nu får jag ett märkligt fel-meddelende...

någon som vet vad man gör?

bitcomet.jpg
VirtualMedlem sedan sep. 2005167 inlägg

uppdaterar klienten :e

DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg

Skumt! Du kan ju alltid prova att uppdatera clienten, v0.57 är ganska gammal, nu finns ju 0.61, möjligt att det kanske löser sig då :)

maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg

din klient är för gammal o har för många brister
Vore du smartare hadde du läst nån av alla hundra trådar på filelist.org FORUM istället

klienten har för dåöig säkerhet o därför har alla valt att förbjuda den

mayday: alltså, menar du att den versionen eller BitComet öht är osäker? nu blev jag rädd här :) fast jag har aldrig fått det där meddelandet, kör med 0.59 jag

dhoMedlem sedan aug. 20021 515 inlägg

Problemet beror på att det fanns en bugg i Bitcomet som gjorde att den annonserade torrents till DHT-nätverket även om private-flaggan var satt. Detta retade i sin tur upp diverse privata trackers som bannade klienten.

okej... så det är inga issues med nyare versioner av BitComet alltså... fint... för jag har ingen lust att byta, den är så bra... :)

muskotMedlem sedan jan. 20027 705 inlägg

Vad jag vet är även den nyaste versionen av BitComet bannad på vissa trackers.

Om ni vill testa något annat rekommenderar jag µTorrent. Det fungerar fint för mig, är bara 115 kB stort och tar bara några megabyte minne när man använder det. :)

maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg

kör azurius istället kör med den själv
enda klienten som lyckas maxa min lina

Azureus fick jag inte igång alls! :) strul med brandväggskonfigurationen... BitComet däremot fungerade direkt bara...

CompusaMedlem sedan jan. 20022 952 inlägg

muskot skrev:

Vad jag vet är även den nyaste versionen av BitComet bannad på vissa trackers.

Stämmer bra, den är bannand på vissa trackers av anledningen som redan nämnts tidigare i tråden.

muskot skrev:

Om ni vill testa något annat rekommenderar jag µTorrent. Det fungerar fint för mig, är bara 115 kB stort och tar bara några megabyte minne när man använder det. :)

utorrent är underbar! Älskade BitComet men utorrent är ännu bättre och slukar väldigt lite cpu och minne. Enkel att använda och inte massa önödigt lull-lull.

Fär fem tummar upp av mig ;)
(y) (y) (y) (y) (y)

Lite offtopic, men jag hoppas det går bra ändå. Jag brukar ibland ladda ner nåt som sedan stannar på typ 99%. Det är helt sjukt!! Nu har jag en grej på 99.9% som jag väntat flera veckor på att få. Man tycker ju att även fast det inte verkar som nån sitter inne med hela alltet så skulle nån kanske ha den lilla bit som fattas?! Blir det ofta såhär eller? Vad gör man, hotar dom?

dhoMedlem sedan aug. 20021 515 inlägg

Danny skrev:

Lite offtopic, men jag hoppas det går bra ändå. Jag brukar ibland ladda ner nåt som sedan stannar på typ 99%. Det är helt sjukt!! Nu har jag en grej på 99.9% som jag väntat flera veckor på att få. Man tycker ju att även fast det inte verkar som nån sitter inne med hela alltet så skulle nån kanske ha den lilla bit som fattas?! Blir det ofta såhär eller? Vad gör man, hotar dom?

Ingen hjälp direkt, men kanske en förklaring till vad det kan bero på.

http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/Torrents_stop_at_99_percent

Genererad på 379 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb