Själv använder jag RAR, tar man dessutom och gör så att filerna inte syns har dom ingen aning om vad det är för nåt ens. Känns bra med lite standard på nåt vis.
Använd inte Windows inbyggda! Jag gjorde det, installerade om Win XP från scratch och vips så satt jag med flera gig foton och annat som inte kunde dekrypteras.
hehe nej det är just det jag är lite orolig för!
Kanske skall testa winrar då.
Bara en funderar knäckte ett lösenord på 9 tecken, bara bokstäver och siffroar iofs på 23min. Blir det stor skillnad om man tar typ 15 tecken och lite specialtecken. Eller använder winrar lite kasst skydd tro?
Går det att köra på enstaka filer där, eller måstet det vara hela partioner?
Det behöver inte vara en hel partition utan det går lika bra att skapa en krypterad container-fil som du sedan monterar i Windows när du ska använda den.
Okej då kör vi på bara ;)
Bara lite orolig att lägga alla bilder med mera i en sådan här fil, känns som man kan bli av med det på något sätt. Men får väl bränna mig en DVD backup först bara. Men antar du inte stött på några som helst problem med det? Inte ens efter ominstallation?
Bara en funderar knäckte ett lösenord på 9 tecken, bara bokstäver och siffroar iofs på 23min. Blir det stor skillnad om man tar typ 15 tecken och lite specialtecken. Eller använder winrar lite kasst skydd tro?
Hur lyckades du knäcka Winrars lösenord?! :)
För mig är det inte sådär livsavgörande saker, så det kvittar om det går att knäcka hyffsat enkelt. Men det är ju illa om man verkligen skulle ha nåt riktigt känsligt, någon som kan säga nåt om skyddet i Winrar?
Bara lite orolig att lägga alla bilder med mera i en sådan här fil, känns som man kan bli av med det på något sätt. Men får väl bränna mig en DVD backup först bara. Men antar du inte stött på några som helst problem med det? Inte ens efter ominstallation?
Nejdå, har inte haft några problem. Fast ibland kan det ju vara nog så svårt att komma ihåg lösenordet.
hehe okej, men det får jag lita på att jag klarar ;)
Tackar! :bire
Kan passa på att ta en följd fråga med iofs, om jag gör en partion på tex 10gig. Går det bra att ha alla min dokument med mera där peka om dem till denna. Eller blir det slött eller något?
Funderar öven på att köra msn, irc, och lite annat ifrån denna partion men kanske inget som rekomenderas?
Ska du kryptera data skickat med msn kan jag rekommendera http://www.secway.fr/us/products/simplite_msn/download.php
Körde den själv för ett tag sen, men det förutsätter förstås att den du pratar med har programmet installerat också..