Efter att ha jobbat med o sålt Panda så säger jag ... INTE PANDA
Kasbersky har jag ingen erfarenhet av men vet folk gillar det.
Nod32 kör jag själv ... Helt underbart progg inte ett enda strul med det samt mäker inte av att det körs
5 svar · 337 visningar · startad av AndreasC
Står i valet och kvalet vilket antivirus jag ska använda. Har kört på Norton AV ett bra tag nu och har egentligen inte kört något annat under en längre tid. Anledningen till att jag vill köra nåt annat är för att jag tycker Norton verkar vara lite väl segt och resurskrävande.
Vad jag främst känner att jag har att välja mellan är NOD32, Kaspersky och Panda eftersom jag hört och läst bra om alla tre. Vad jag undrar är vilket av dem jag ska köra med ifall jag vill ha en bra balans mellan bra skydd och ett AV som inte är så resurskrävande och varför ska jag köra med just det AV hellre än något av de andra två?
Det är en vanlig PC bakom en router med Windows XP på.
Kasbersky har jag ingen erfarenhet av men vet folk gillar det.
Nod32 kör jag själv ... Helt underbart progg inte ett enda strul med det samt mäker inte av att det körs
Flyttas från Windows.
mayday skrev:
Kasbersky har jag ingen erfarenhet av men vet folk gillar det.Nod32 kör jag själv ... Helt underbart progg inte ett enda strul med det samt mäker inte av att det körs
Har både använt Kasbersky och Nod32, båda är väldigt bra, dock tycker jag det känns som Nod32 är betydligt mer prestandasnålt :) Min röst går således på nod32.
Gillar att i nod32 kan man om man vill stänga av allt grafiskt o få den mer baisic vilket tar mindre resurser
AntiVir Personal Edition Classic använde jag till min förra dator. Helt gratis, ständigt uppdaterat och ett mycket lätt användargränsnitt - och framför allt så kräver det knappt några resurser alls. :birp
http://www.free-av.com/