webForumDet fria alternativet

Fotoalbums-program

11 svar · 763 visningar · startad av Compusa

CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Har lyckats fippla bort min installations-cd till min digitalkamera. Antingen får jag köpa ny programvara eller ladda hem en gratis variant. Finns det något bra program som ni kan rekommdera? Vill kunna skapa album och hämta bilder mm.

bluxbluxoMedlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Tack tack, är det ett bra program?

Hittade min cd-skiva, med kodak easy-share :)

bluxbluxoMedlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Compusa skrev:

Tack tack, är det ett bra program?

Jag testade det en gång och jag tyckte det var ett smidigt och ett lätt program.

Testade det, men att importera bilder tycker jag inte var smidigt + att datorn hängde sig. Får se om jag ger det en ny chans.

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Jag gillade Picasa, du kan också testa Adobes testversion av Album.

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Vill du sen publicera ditt album på nätet så kan jag rekommendera Jalbum. Det går enkelt och snabbt att slänga upp ett litet album på nätet som dessutom är stilrent. Java är dock ett måste.

Compusa. Behöver du program för att importera dina bilder till datorn? Hittar inte din dator kameran som en flyttbar hårddisk?

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

silfver skrev:

Vill du sen publicera ditt album på nätet så kan jag rekommendera Jalbum. Det går enkelt och snabbt att slänga upp ett litet album på nätet som dessutom är stilrent. Java är dock ett måste.

(y) ...kanonprogram!

silfver skrev:

Compusa. Behöver du program för att importera dina bilder till datorn? Hittar inte din dator kameran som en flyttbar hårddisk?

Tack allihopa för tipsen. Jag hittade mitt orginalprogram så det är inga problem och datorn hittar kameran. Har dock kommit fram till att jag inte gillar Kodak EasyShare. Går ej att uppdatera mjukvaran då programet envisas om att jag måste ansluta till interenet för att uppdatera, fastän jag är ansluten x(

Ska kolla på programmen ni tipsade om.

bluxbluxo skrev:

http://picasa.google.com/index.html :)

Efter att använt picasa lite mer kan jag inte annat än erkänna att jag tycker om programet :bire

Mycket trevligt och betydligt snabbare/funktionellt än kodak easyshare.

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Ja, Picasa verkar trevligt! Synd att den scannar hela min dator efter bildfiler. Inte bara bildfiler, filmer och annat skräp också! Jag har säkert 50 GB bilder, orka plöja igenom och lista alla!

Synd att man inte kunde välja EN mapp den skulle lista. :l

r/ Verkar som att jag fixade det... :) Ibland blir man ju så ivrig! :D

Anne-MajMedlem sedan jan. 20061 inlägg

Hej! Har upptäckt programmet i går.. Mycket bra! Min skolengelska är knagglig, så jag har en del frågor. Finns det någon bruksanvisning PÅ svenska? Det andra, vet jag inte hur man "importera" en viss bild, för jag råkade ta bort en bild i Picasa men den finns kvar i oringalmappen.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)