webForumDet fria alternativet

MSN Messenger problem!

6 svar · 402 visningar · startad av M.Cheraghi

M.CheraghiMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

Hello!

En kompis till mig har rätt stora problem med sitt MSN, det fungerar helt enkelt inte. Han kan logga in och vara online i typ 2 minuter, dock kan han inte ta emot eller skicka meddelanden. Sedan så loggas han ut.

Han har provat att använda både windows messenger, MSN messenger, Trillian, aMSN osv osv. Olika klienter, samma problem!

Jag ska hem till honom imorgon och kolla läget, vad bör jag kolla efter?

10-4 Over and out.

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

En hårdvaru eller mjukvarubrandvägg som stoppar trafiken?

Tengblad skrev:

En hårdvaru eller mjukvarubrandvägg som stoppar trafiken?

Jag var precis hemma hos honom.
Kollade så att Messenger fanns över listan med undantagi XP brandväggen, samt att samtliga MSN portar är öppna och rätt pekade i XP brandväggen.
Samtidigt så ställde jag in samma saker i routern.

I MSN kan man välja att felsöka, och detta utan resultat. Messenger påstår att det fungerar felfritt, och TCP anslutningen är fungerande enligt Messenger.

Felet kvarstår fortfarande.
Hade det varit en brandvägg hade den väl inte tillåtit att man ansluter från första början? Nu kan man komma in och vara online ett par minuter, för att sedan bli nedkopplad och vänta på att återansluta efter 30 sekunder.

Jag valde att logga nätverkstrafiken på MSN för att se vart det brister, dessvärre förstår jag mig inte på loggen ett dugg.

carl_xMedlem sedan mars 20001 858 inlägg

Posta loggen här.

carl_x skrev:

Posta loggen här.

Kommer alldeles strax, så fort min kära vän skickat den till mig! :)

Loggen!

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Jag använder Miranda och får ett mer begripligt svar, nämligen att MSN's servrar är överbelastade. Det kanske är någon som kör en DoS-attack mot dem?

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)