webForumDet fria alternativet

Jag har inte det OS jag har? :)

Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt

8 svar · 394 visningar · startad av Troll

Medlem sedan dec. 2003229 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Idag var jag med om något som jag aldrig vart med om tidigare, jag skulle installera ett program då det plöttsligt kommer upp en ruta som förklarar att jag inte kan installera det på mitt OS. Jag kollar i dokumenten som medföljer där det står att det stödjer windows 98, som är installerat.

Vad kan detta bero på och hur åtgärdar man detta?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

kanske vill du berätta vilket program ..?

Det är iofs inte en fullversion men det är trial på en skiva av Dreamweaver MX (tror jag), inte jag som packat och brännt.. Men det borde ju inte påverka tycker jag.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Flyttas från windows

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Troll skrev:

Det är iofs inte en fullversion men det är trial på en skiva av Dreamweaver MX (tror jag), inte jag som packat och brännt.. Men det borde ju inte påverka tycker jag.

Det kan ju även vara så att packningen och bränningen inte har gjorts helt rätt och därför inte fungerar, Och sen att det råkar komma upp en ruta som säger att det inte går att installera måste ju inte betyda att det e OS fel...

Utan helt enkelt fel på filerna från början...

Jomen alltså, det står ju att det inte går att installera på det OS jag har så det är nog inget fel på filerna skulle jag tro. Så väldigt störande.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Den stora frågan e väl igentligen varför du har Windows 98 :) Det e 2005 ;)

Haha, jo det är faktiskt en fråga som är värd att ställas men jag har faktiskt inte något (för)svar ;D Har iofs planer på att åtgärda det men jag trivs rätt bra med 98 och har inte haft några behov av att ändra på det förrens nu :/

Medlem sedan aug. 2002536 inlägg

Har du första eller andra utgåvan av Win98?

Står det Win98 SE under kraven så måste du ha andra utgåvan (SE=Second Edition)

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.8a4e7caf
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)