webForumDet fria alternativet

Firefox och VLC-plugin

9 svar · 856 visningar · startad av oskob

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

Hallå!
Jag sitter och sliter mig i håret över att FF hänger sig hela tiden när jag försöker se på vissa filmer. Ibland är det bara ren slump och nästa gång man försöker så fungerar det. Ibland vill den inte alls.
Har haft såhär ett tag men innan det hände första gången har jag aldrig träffat på problemet (jättelogiskt! ni får fatta själva :P ).
Det enda jag kan komma på som jag har nu och inte hade då är vlc video-plugin.
Kan det vara detta som är framme och förstör?
Tycker i allmänhet att pluginnet är kasst. Filmen måste laddas klart innan man kan se filmen (innan ser man inte ett spår av film utan man tror oftast att sidan är trasig) och när filmen kommer igång startar den i fullskärm och man kan inte pausa, spola tillbaks eller något annat så om an vill se igen måste man uppdatera och ladda hem filmen igen...
Men hur får jag bort det?!
Testade att avinstallera hela VLC men då slutade FF spela film helt och hållet!

Tack på förhand!

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

Mitt tips är att installera om FF och välj att spela upp filmerna externa med VLC ;)

Men må måste jag installera alla addons och sånt :( och bokmärken och mina söksnabbkommandon buhuu

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Plocka bara bort de dll-filer VLC lagt i Firefox pluginkatalog. Skriv "about:plugins" i adressfältet för att få en överblick över vilka plugins som finns installerade.

!! Det ska jag testa direkt!

R: Fungerade kanon! Men hur får man den att öppna alla filmer i ett vlc-fönster? det låter vettigt.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Det är bara att gå in under Options > Downloads och ställa in att du exempelvis vill att avi-filer ska öppnas med vlc.exe.

soft. för nu är det ännu knasigare. när wmplayer tar över och man försöker spola försvinner filmen men ljud är kvar och ma måste ladda om sidan och så.

R: förresten... spelar vlc real player-filer?

R igen:
Men hur ändrar man något?
Jag får bara fram en lista där man kan avaktivera (inte för att något händer) men jag kan inte lägga till saker i den där listan :(

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Har andra problem med VLC+Firefox

VLC spelar upp ljudet så högt så ljudkortet stänger ner o ja får reboota om ja ska få ljudet att fungera igen
Dock är jag beroende av VLC för det är de enda programmet som ger ut Dolbydigital för mig .

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

VLC överhuvudtaget verkar ofta spela upp ljudet alldeles för högt. Läste nånstans att man åtgärdar det genom att använda "Win32 waveOut extension output" (påAudio/Output modules)

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

använder redan Win32 annars får ja inget ljud als i coaxial eller optiskt

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)