webForumDet fria alternativet

Exchange server skickar massor av kopior av samma email

Program & appar

6 svar · 254 visningar · startad av mattiasnordin

Medlem sedan maj 20012 080 inlägg
Frågan#1

Icke korrekt rubrik kanske. Tror mer att det har med POP3 protokollet att göra eller liknande. När vi skickar email till 3 mottagare så får alla mottagare 3 kopior av samma email ivar.

Jag vet att detta är ett känt problem men jag har inte hittat någon information om vad det igentligen beror på eller hur man kommer runt det hela.

Någon som känner igen problemet?

Antar att det kan vara fel på servern. I detta fall så finns det en POP3 connector på servern som hämtar email från en annan emailserver.

Får även fel i loggen på servern:

Källa = POP3 connector
Event ID = 1053

Leverans av ett meddelande <id: {706A659B-3388-4D01-B7FD-B728820F4061}> slutfrdes och minst ett fel uppstod.

Mer information finns i Hjlp- och supportcenter p sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Ytterst tacksam för hjälp

Har väl kommit fram till att det var small business pop3 connectorn som strulade.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Testat Interchange? från en tråd 2000 ;) (kan tänka mig att det finns nyare metoder idag)

http://www.webforum.nu/showthread.php?t=26934

Hels vill jag slänga ski#en och köra vanlig routad SMTP. Men tyvärr så sitter vi bakom en brandvägg på ett nät som tillhör en av världens största biltillverkare. Helt fantastiskt att det är en sådan byrokrati så att man blir tvingad till att bygga en dålig lösning för att få det att fungera... grrr...

Det blir ju knappast ett säkrare nät när de håller på så där. Suck.

Tack för länken stoffe. Vad var dina erfarenheter av 3:e parts connectorn?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

mattiasnordin skrev:

Tack för länken stoffe. Vad var dina erfarenheter av 3:e parts connectorn?

Jag använde SBS ;) men det var ju 5år sen så det har nog hänt massor sen dess.. jag har inget att tilläga, mer än att jag önskar dig all lycka till ;D

Det verkar faktiskt som att MS själva inte vill stå för den lösningen. ha ha...

Tack ska du ha!

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)